// دوشنبه, ۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۷

نارضایتی شدید بازیکنان Elite Dangerous از بسته الحاقی جدید این بازی

بسته‌ی الحاقی Odyssey بازی Elite Dangerous به‌تازگی روی استیم منتشر شده و به‌نظر می‌رسد بازیکنان زیادی به جنبه‌های مختلف آن به‌شدت معترض هستند.

جدیدترین بسته‌ی الحاقی بازی Elite Dangerous به نام Odyssey چند روز پیش در تاریخ ۱۹ می (۲۹ اردیبهشت) روی استیم منتشر شد و این‌طور که از نظرات کاربران این پلتفرم بازی برمی‌آید، یک بسته‌ی الحاقی پولیش‌نشده و دارای انواع‌و‌اقسام مشکلات است. بازیکنان در صفحه‌ی بازی روی استیم گزارش کرده‌اند که این محتوای جدید باعث کرش کردن بازی می‌شود، عملکرد فنی ضعیفی دارد، مأموریت‌هایش پر از باگ است و از نظر بهینه‌سازی بسیار ضعیف است.

تعداد نقدها و بازخوردهای بازیکنان در صفحه‌ی استیم Elite Dangerous: Odyssey در حال حاضر به بیش از ۳۲۰۰ مورد می‌رسد که از این تعداد ۲۴۰۰ نقد منفی منتشر شده است. به همین خاطر، میانگین نظرات این بسته‌ی الحاقی در دسته‌ی «عموما منفی» یا Mostly Negative قرار گرفته است. در حالی همچنان به تعداد نقدهای منفی این بسته‌ی الحاقی اضافه می‌شود که استودیوی Frontier، سازنده‌ی آن در روز جمعه‌ی پچی برای رفع مشکلات و بهبود پایداری بازی منتشر کرده بود.

گیم‌پلی بسته الحاقی Odyssey از بازی Elite Dangerous

کاربری برای مثال در استیم درخصوص Odyssey می‌نویسد: «این بی‌کفایتی استودیوی فرانتیر را در ارائه‌ی محتوایی نشان می‌دهد که برای آن پول می‌پردازیم. از شنیدن اینکه «بعدا با پچ درست می‌شود» خسته شده‌ام. من [برای این بسته‌ی الحاقی] پول پرداخت کرده‌ام. این بازی به‌عنوان یک محصول «کامل و آماده» تبلیغ شده بود و باید به‌درستی کار می‌کرد. به همین سادگی. لطفا این بازی مزخرف را نخرید.»

کاربر دیگری اینگونه نظر می‌دهد: «مأموریت‌هایی که در آن باید پیاده رفت پر از باگ است. عملکرد فنی ضعیفی دارد (روی کارت گرافیک RTX 3090 نرخ فریم آن بین ۲۰ تا ۳۰ است)، مشکلاتی در اتصال دارد و در کل در حال حاضر غیرقابل بازی است. من پیشنهاد می‌کنم چند ماهی صبر کنید و بعد به خرید آن فکر کنید.»

کاربری به نام Frank اما کمی خوشبینانه‌تر به بسته‌ی الحاقی Odyssey نگاه می‌کند: «بازی در حال حاضر مشکلات زیادی دارد، ولی [به‌نظر من] رویایی محقق شده است.» همچنین یک کاربر دیگر می‌نویسد: «فعلا نقد خود را ننویسید. من پیشنهاد می‌کنم کمی صبر کنید تا پچ‌ها بتوانند باگ‌های اصلی را رفع و بازی را بهینه کنند. من می‌گویم حداقل یکی دو ماه صبر کنید. البته شاید بهتر باشد که تا زمان عرضه‌ی بازی روی کنسول‌ها در پاییز صبر کنیم. در آن زمان بیشتر مشکلات آن حل شده است.»

گیم‌پلی بسته الحاقی Odyssey از بازی Elite Dangerous

همچنین اخیرا از استودیوی فرانتیر سؤال شد که چه محتوای دیگری پس از عرضه‌ی بسته‌ی الحاقی Odyssey برای بازی Elite Dangerous منتشر خواهد شد؟ که پیرس جکسون، کارگردان بازی در پاسخ گفت: «فکر نمی‌کنم الان در موقعیتی باشیم که بتوانیم درباره‌ی بعد از Odyssey صحبت کنیم. چند ایده درنظر داریم، ولی فعلا تمام تمرکزمان روی عرضه‌ی Odyssey است. بگذارید آن را عرضه کنیم و کمی هم استراحت کنیم تا بعد ببینیم چه می‌شود.»

جکسون از این می‌گوید که گیم‌پلی جدیدی که در Odyssey معرفی شد و در آن باید بازیکنان با پای پیاده مأموریت انجام دهند، قرار است تبدیل به یکی از بخش‎‌های اصلی Elite Dangerous در آینده شود. او در این خصوص می‌گوید: «[ماموریت‌های پیاده] به‌همان اندازه‌ی سفینه‌های فضایی در الیت دنجرس مهم است. یعنی حال به یکی از جنبه‌های مهم گیم‌پلی الیت دنجرس تبدیل شده است.»

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده