// سه شنبه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۵

EA: می‌خواهیم کدمسترز هویت منحصر به فرد خود را حفظ کند

مدیر ارشد اجرایی EA می‌گوید آن‌ها همان‌طور که با استودیوی ریسپاون رفتار کرده‌اند، با Codemasters رفتار خواهند کرد.

در اواخر بهمن‌ماه سال گذشته خبر رسید که الکترونیک آرتز استودیوی خوش‌نام Codemasters را که در ساخت بازی‌های ریسینگ مهارت دارد، طی معامله‌ای ۱.۲ میلیارد دلاری خریداری کرده است. حالا اندرو ویلسون، مدیر ارشد اجرایی EA از این می‌گوید که او می‌خواهد این استودیوی بریتانیایی هویت منحصر‌به‌فرد خود را حفظ کند. ویلسون می‌گوید که EA با کدمسترز همان‌طور رفتار خواهد کرد که با استودیوی Respawn Entertainment، سازنده‌ی مجموعه‌ی تایتان‌فال و بازی اپیکس لجندز رفتار می‌کند.

ویلسون در این خصوص توضیح می‌دهد: «درست مانند ریسپاون، قرار نیست کدمسترز را نیز به جهتی هدایت کنیم که به یکی دیگر از استودیوهای [معمولی] الکترونیک آرتز تبدیل شود. جهت‌‌دهی ما [به کدمسترز] تنها در راستای ارائه فرصت‌ها خواهد بود. در صنعت بازی استفاده از استعدادهای خلاق بسیار مهم است و فکر نمی‌کنیم که بتوان افراد بااستعداد را با جهت‌دهی و وادار کردن آن‌ها به پیروی از قوانینی خاص به خلاقیت وا داشت. بااین‌حال، ما می‌خواهیم دسترسی کدمسترز را به امکاناتی فراهم کنیم که به‌واسطه‌ی موقعیت‌مان در صنعت ویدیو گیم به‌دست آورده‌ایم.»

ویلسون می‌گوید امکاناتی که EA به‌طور کامل در اختیار کدمسترز قرار می‌دهد شامل آی‌پی‌های بزرگ این شرکت، تکنولوژی‌، قدرت بازاریابی و شبکه‌ی عظیمی از بازیکنان می‌شود. او دسترسی کدمسترز به امکانات EA را به دسترسی فردی به کلید‌های کابینت یک خانه مقایسه می‌کند و می‌گوید: «ما با آن‌ها همان‌طور که با ریسپاون کار می‌کنیم، رفتار خواهیم کرد. مانند این می‌مانند که به کدمسترز دسته‌کلید یک سری کابینت را بدیم. آن‌ها با این کلیدها می‌توانند بیایند و از هر کابینتی که خواستند، هر چیزی را که نیاز دارند بردارند. اما آن‌ها در عین حال قرار است هویت خود را حفظ کنند؛ چراکه همین هویت کدمسترز است که آن‌ها به یک استودیوی خاص تبدیل کرده است.»

مسابقه و رقابت تنگاتنگ دو ماشین در بازی Dirt 5

فرانک سَنیه، مدیر ارشد اجرایی کدمسترز نیز موافق است که EA بدون اینکه در فرایند ساخت بازی به آن‌ها فشار وارد کند، فرصت‌ها و امکانات فراوانی را در اختیار این استودیو قرار داده است. او در این خصوص می‌گوید: «مقیاس و قدرت EA در فروش و بازاریابی بسیار بالا است. آن‌ها در سرویس‌های آنلاین تخصص دارند، پلتفرم تحلیل اختصاصی خود را دارند، EA اکسس، EA Play و Origins را در اختیار دارند. EA در زمینه‌ی سرویس‌های اختصاصی بسیار غنی است.»

رئیس کدمسترز می‌گوید EA تمام سرویس‌های خود را در اختیار ما گذاشته، ولی ما را مجبور به استفاده از آن‌ها نمی‌کند

سنیه در ادامه توضیح می‌دهد: «البته نمی‌گویم که قرار است از همه‌ی این امکانات استفاده کنیم، ولی به همه‌ی آن‌ها دسترسی داریم. EA دسترسی به تمام این سرویس‌ها را برای فراهم کرده، ولی درصورتی که با کار ما نیاید، ما را مجبور به استفاده از آن نمی‌کند و این بسیار عالی است. می‌توانیم بگویم که در حال حاضر در شرایط بسیار ایده‌آلی به سر می‌بریم. آن‌ها به حرف ما و ما به حرف آن‌ها گوش می‌دهیم و به همین خاطر مطمئنم که EA می‌تواند به کدمسترز بسیار کمک کند و امیدوارم که برعکسش نیز اتفاق بیفتند.»

سنیه همچنین اشاره می‌کند که پس از خریده شدن توسط EA «آن‌ها بسیار خوب و راحت در الکترونیک آرتز ادغام شدند و این موضوع فوق‌العاده است.» او ادغام کدمسترز در EA را این‌گونه توصیف می‌کند: «انگار که دستکشی هم‌اندازه را دست‌مان کرده یا کفش سیندرلا را پیدا کرده باشیم. کاملا با هم جور درمیاییم!»

مسابقه ماشین‌های فرمول یک در مجموعه بازی F1

لایسنس مسابقات فرمول یک (F1) و رالی جهانی و همچنین آی‌پی ریسینگ دیگر مانند Dirt ،Grid و Project Cars که همگی به کدمسترز تعلق دارند، حالا درکنار مجموعه بازی‌هایی مانند Burnout و Need for Speed تحت مالکیت EA قرار گرفته‌اند. EA درخصوص دلیل خرید کدمسترز گفته بود آن‌ها با این کار می‌خواهند «در زمینه‌ی آثار ریسینگ در جهان پیشتاز باشند» و خرید کدمسترز آن‌ها را قادر می‌سازد تا «بازی‌های مسابقه‌ای جدیدی را هرساله منتشر کنند.»

جدیدترین بازی کدمسترز که پس از خریده شدن توسط EA به بازار عرضه می‌شود، F1 2021 است که در ۱۶ ژوییه (۲۵ تیر) برای پی سی، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان، پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 منتشر شود و قرار است میزبان حالت داستانی جدیدی باشد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی رویکرد EA نسبت به کدمسترز چیست؟ آیا از آن استقبال می‌کنید؟ نظرات خود را در این خصوص با ما درمیان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده