// سه شنبه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۸

کاهش هزینه حق اشتراک توییچ

توییچ برای مقرون‌به‌صرفه کردن هزینه اشتراک ماهیانه سرویس توییچ برای کاربران، تغییراتی را روی قیمت‌ آن‌ها اعمال کرده است.

یکی از ویژگی‌هایی که توییچ در اختیار کاربران برای حمایت از استریمر مورد علاقه خود قرار می‌دهد، سابسکرایب کردن در سه سطح مختلف است. ازطرفی هزینه این اشتراک در تمامی کشورها یکی است. برای مثال کاربران برای خرید حق اشتراک کردن Tier 1 استریمر مورد نظر باید ۴.۹۹ دلار هزینه کنند.

این در حالی است که توییچ به‌تازگی اعلام کرده که در آینده شاهد کاهش هزینه این سرویس در راستای «مقرون‌به‌صرفه کردن» آن برای کاربران خواهیم بود. به‌عبارتی، توییچ سعی دارد با بومی‌سازی کردن قیمت‌ها، هزینه را برای کاربران بعضی از کشورها کاهش دهد. ازاین‌رو، از تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه (۲۰ می) هزینه سابسکرایب در ترکیه به ۹.۹ لیر و در مکزیک به ۴۸ پزو تغییر پیدا می‌کند و بعد از آن هم شاهد بومی‌سازی تغییرات در آسیا هستیم.

در ادامه مشخص شده که تا انتهای سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ هم تغییرات ذکر شده در کشورهای آمریکای لاتین، آفریقا، اروپا و خاورمیانه اعمال خواهد شد. بسیاری از کاربران به خاطر هزینه ۴.۹۹ دلاری سابسکرایب Tier 1 قادر به حمایت از استریمرهای محبوب خود نیستند و وجود این بومی‌سازی، باعث می‌شود تا بیش‌ازپیش از استریمر مورد نظر پشتیبانی کنند. 

همچنین این یک مورد مثبت برای بعضی از استریمرها به حساب می‌آید، زیرا با این کار تعداد سابسکرایب‌های کانال آنها را افزایش می‌دهد. ازطرفی، بومی‌سازی قیمت‌ها می‌تواند روی درآمد سایر استریمرها تأثیرگذار باشد. توییچ در این راستا اعلام کرده که در کوتاه مدت مقداری از هزینه‌ها ناشی از این اتفاق را پوشش خواهد داد. 

توییچ دراین‌باره می‌گوید «توییچ ۱۰۰ درصد درآمد حاصل از سابسکرایب‌های پایه کانال‌ها و سابسکرایب پرایم (اگر لازم شد) را به مدت سه ماه پوشش خواهد شد. این مدت زمان شامل ماه ابتدایی شروع تغییرات قیمت‌ها هم می‌شود. در ادامه، پرداخت‌های تشویقی را هر سه ماه ۲۵ درصد کاهش می‌دهیم و تا ۹ ماه این اتفاق رخ می‌دهد تا در مجموع، در یک بازه ۱۲ ماهه، واریزی‌های تشویقی را تنظیم کنیم.»

در انتها، زمانی‌که قیمت‌های محلی سابسکرایب برای تمامی مناطق در دسترس قرار گرفت، توییچ به واجد شرایط پیشنهاد داده که به بخش Creator Dashboard رفته تا درآمد ماهیانه، درآمد حاصل از سابسکرایب‌ها و پیش‌نیازهای استریم کردن پیش روی را مشاهده کنند. نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ توییچ معتقد است که این تغییرات به نفع بیننده‌ها خواهد بود.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده