// جمعه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۵

برنامه سگا برای عرضه یک بازی بسیار بزرگ تا چند سال آینده

در جدیدترین گزارش مالی سگا آمده که این شرکت قصد دارد تا پنج سال آینده یک ابر بازی یا سوپر گیم روانه‌ی بازار کند که پتانسیل بالایی برای رشد خواهد داشت.

گزارش عملکرد سال مالی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۱ سگا منتشر شده و در آن علاوه‌بر جزئیات مالی، اطلاعاتی نیز از برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت این شرکت ژاپنی وجود دارد. در این گزارش به استراتژی جدید و پنج‌ساله سگا برای «ساخت یک ابر بازی (سوپر گیم)» اشاره شده است. سگا پیش‌بینی می‌کند که این ابر بازی به این دلیل که یک آی‌پی جدید است، در ابتدا سود زیادی را عاید این شرکت نمی‌کند، ولی به‌خاطر اینکه در سراسر جهان فروخته می‌شود، پتانسیل بالایی برای رشد دارد. سگا اینجا به «فروش در سراسر جهان» اشاره می‌کند که برخلاف کسب‌و‌کار ویدیو گیمی این شرکت در داخل ژاپن (شامل بازی‌های موبایلی، دستگاه‌های آرکید و موارد دیگر) است.

در این گزارش ذکر شده که سگا درکنار ساخت این «ابر بازی»، چند پروژه‌ی بازی‌سازی دیگر را هم همزمان توسعه داده و در پنج سال آینده منتشر خواهد گرد که درمیان آن‌ها به ساخت یک بازی شوتر اول‌شخص در یک استودیوی اروپایی اشاره شده است. این بازی احتمالا توسط استودیوی Creative Assembly ساخته می‌شود که در حال حاضر برای ساخت «یک بازی شوتر اول‌شخص جدید و هیجان‌انگیز» نیرو استخدام می‌کند. سگا همچنین در سال‌های آینده قصد دارد «آی‌پی‌های خود را برای ساخت ریمستر، ریمیک و ریبوت به کار بگیرد.»

شخصیت‌های اصلی مجموعه Persona

گزارش مذکور عنوان می‌کند که سگا درنظر دارد برای آی‌پی‌های قدیمی خود مانند شورش در شهر، شینوبی، ویرچوا فایتر، Altered Beast و Crazy Taxi و سایر آی‌پی‌هایی که سال‌ها نسخه‌ی جدیدی از آن‌ها منتشر نشده، ریمستر، ریبوت یا ریمیک بسازد. در جای دیگری از این گزارش آمده که سگا برنامه دارد «آی‌پی‌های حال حاضر خود را تقویت کند تا بتواند تا سه سال آینده چهارچوب نظام‌مند و محکمی [متشکل از بازی‌هایش] بسازد.» و از سونیک، Phantasy Star Online 2، پرسونا 5، یاکوزا و توتال وار به‌عنوان برندهای اصلی خود که نیاز به تقویت دارند، یاد می‌کند.

همچنین اشاره می‌شود که با وجود عدم عرضه‌ی بازی جدیدی از سونیک در ۱۲ ماه گذشته، این مجموعه نزدیک به ۴.۴ میلیون نسخه در سال ۲۰۲۰ فروش داشته است. میزان فروش مجموعه Total War نیز ۴ میلیون نسخه و مجموعه‌ی Persona و Football Manager هم هرکدام ۳ میلیون نسخه در سال گذشته‌ی میلادی ذکر شده است. این در حالی است که به‌دلیل قرنطینه‌های سراسری در دوران همه‌گیری کرونا، سگا از دستگاه‌های آرکید خود متحمل ضرری ۹۶.۷ میلیون دلاری شده است.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی ماهیت «ابر بازی» شرکت سگا چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده