// پنجشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۳

برنامه جدید مایکروسافت برای فروش کنسول های جدید ایکس باکس

مایکروسافت در حال آزمایش برنامه‌ای است که ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس را به‌صورت مستقیم به مردم بفروشد. 

طبق جدیدترین اخبار بازی، مایکروسافت به‌تازگی در توییتی اعلام کرده که برنامه‌ای آزمایشی برای خرید مستقیم و بی‌واسطه کنسول‌های نسل نهم خود راه‌اندازی کرده که در حال حاضر تنها برای اینسایدرهایی که روی ایکس باکس وان‌ خود برای شرکت در آن ثبت‌نام کنند، در دسترس خواهد بود. اینسایدرها با ثبت‌نام در این برنامه در فهرست رزرو دریافت‌کنندگان ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس قرار می‌گیرند و باید صبر کنند تا نوبت‌شان شود. البته مایکروسافت تاکید می‌کند به‌دلیل ظرفیت محدود، تضمینی نمی‌دهد تمام کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند، بتوانند جایی در فهرست رزرو داشته باشند.

این برنامه‌ی آزمایشی در راستای حرف‌هایی است که فیل اسپنسر چند ماه پیش بیان کرده بود. او کمی بعد از عرضه کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس و مشکلاتی که خریداران به‌دلیل کمبود کنسول تجربه کرده بودند، گفته بود: «مشکلات کنونی ما را به فکر روی آوردن به مدل‌های جدید [فروش کنسول] انداخته است. مثلا می‌توان نوعی سیستم رزرو برای خرید کنسول راه‌اندازی کرد. می‌توان کارهایی انجام داد که ارتباط‌مان با مشتری حالتی بی‌واسطه داشته باشد. البته که هنوز می‌توان از خرده‌فروشی‌ها کنسول سفارش داد، ولی [مدل‌ فروش مستقیم] برای این است که مردم به‌طور شفاف بدانند کنسول کی به‌دست‌شان می‌رسد. این چیزی است که داریم روی آن کار می‌کنیم.»

ایکس باکس سری ایکس و اس درکنار یکدیگر

می‌دانیم که هم پلی استیشن 5 و هم ایکس باکس سری ایکس و سری اس از زمانی‌که به بازار عرضه شده‌اند، در بازارهای جهانی کمیاب بوده‌اند؛ به‌طوری که هر بار که خرده‌فروشی‌های آنلاین کنسول‌های نسل نهم را برای فروش موجود می‌کنند، در عرض چند دقیقه همه‌ی آن‌ها خریده می‌شود. این مشکل درواقع از طرف افرادی به‌وجود می‌آید که به‌‌صورت عمده اقدام به خرید کنسول‌های جدید می‌کنند تا آن‌ها را بعدا با چند برابر قیمت خرده‌فروشی به مردم بفروشند.

این‌طور که به‌نظر می‌رسد، مایکروسافت می‌تواند با اجرای کامل استراتژی جدید خود و فروش مستقیم و بی‌واسطه کنسول به مردم، تا حد زیادی دست افراد سودجو را از بازار کوتاه کند. البته سونی همین حالا چنین رویکردی را در پیش گرفته و ازطریق برنامه‌ی PlayStation Direct به‌صورت بی‌واسطه به مردم پلی استیشن 5 می‌فروشد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی برنامه‌ی جدید مایکروسافت برای فروش مستقیم کنسول به بازیکنان چیست؟ نظرات خود را در این خصوص با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده