// پنجشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۰

یوبیسافت تولید بازی های AAA خود را کاهش نخواهد داد

شرکت یوبیسافت اعلام کرد که در عین افزایش تولید بازی‌های رایگان (F2P) خود اصلا قرار نیست که تولید بازی‌های AAA را کاهش بدهد.

یوبیسافت در گزارش مالی جدید خود تایید کرد که ساخت بازی Free-to-play با بودجه‌های قابل‌توجه از مجموعه‌های معروف خود همچون سری بازی Assassin's Creed و سری بازی Far Cry را افزایش خواهد داد؛ بازی‌هایی که تجربه‌ی آن‌ها رایگان است و درآمد خود را فقط ازطریق خریدهای درون‌برنامه‌ای به‌دست می‌آورند. رئیس اقتصادی یوبیسافت به سهام‌دارها گفت که دیگر برخلاف گذشته قرار نیست تمام تمرکز شرکت فرانسوی روی عرضه‌ی سه یا چهار بازی AAA در طول سال باشد. عده‌ای هم این‌گونه برداشت کردند که یوبی‌سافت می‌خواهد از این به بعد بازی‌های AAA کمتری بسازد.

تعداد بازی‌های رایگان یوبی‌سافت در سال‌های آتی افزایش می‌یابد. ولی این قرار نیست تعداد بازی‌های AAA شرکت فرانسوی را کاهش دهد

ولی یوبی‌سافت برداشت مورد بحث را رد کرد و گفت: «معنی برنامه‌ریزی جدید ما این نیست که تولید بازی‌های AAA را کاهش می‌دهیم. بلکه می‌خواهیم بازی‌های رایگان عملا چند راه اضافه برای تجربه‌ی این مجموعه بازی‌های معروف را به گیمرها بدهند». بازی The Division: Heartland یکی از بازی‌های رایگان جدید شرکت یوبیسافت است و پیش از پایان یافتن سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۲ میلادی عرضه می‌شود. یک بازی The Division هم برای موبایل‌ها ساخته می‌شود.

البته که یوبیسافت در گذشته هم بازی‌های رایگانی عرضه کرده است که برخی از آن‌ها کم‌وبیش شکست خوردند. اما اکنون شرکت می‌گوید که رویکردی شبیه به رویکرد اکتیویژن برای سری بازی Call of Duty را برای مجموعه‌های خود دنبال خواهد کرد. مثلا اکنون بازی Call of Duty Warzone به‌عنوان یک بازی رایگان در دسترس همگان است و بازی Call of Duty Mobile هم روی موبایل‌ها تعداد بسیار زیادی از گیمرها را دارد؛ هر دو بازی به‌شدت تعداد بازیکن‌های مجموعه بازی کال آو دیوتی را افزایش دادند و سودآوری فراوانی برای اکتیویژن دارند. در عین حال اکتیویژن همچنان هر سال یک بازی Call of Duty اصلی AAA را نیز عرضه می‌کند.

حمله ایوور با تبردوتایی به دشمنان در Assassin's Creed Valhalla

فردریک دوگی، مسئول مالی اصلی شرکت فرانسوی یوبیسافت: «ما درس خود را از بازی رایگان Hyper Scape گرفتیم و با عرضه‌ی بازی Roller Champions به یادگیری اطلاعات بیشتر راجع به بازار بازی‌های ویدیویی Free-to-play ادامه می‌دهیم. همچنین از رشد سریع بازی Brawlhalla در بازار هم درس‌های خاص خود را می‌گیریم. در نتیجه فکر می‌کنیم که اکنون زمان مناسب برای ارائه‌ی بازی‌های رایگان سطح بالا برای بزرگ‌ترین مجموعه‌های یوبی‌سافت است؛ بازی‌های رایگان باکیفیت برای همه‌ی پلتفرم‌ها».

برای توضیح کامل‌تر این اخبار بازی که افراد زیادی در شبکه‌های اجتماعی راجع به آن‌ها بحث کردند، یوبیسافت در بیانیه‌ای نه‌چندان بلند نوشت: «قصد ما ارائه‌ی یک لاین-آپ متنوع از بازی‌هایی است که گیمرها عاشق آن‌ها خواهند شد و روی پلتفرم‌های مختلف قرار می‌گیرند. ما برای سرمایه‌گذاری بیشتر روی بازی‌های رایگان هیجان‌زده هستیم.

اما می‌خواهیم باز برای همگان به‌صورت واضح روی این نکته تاکید کنیم که قصد کاهش بازی‌های AAA خود را نداریم. اتفاقا می‌خواهیم با محصولاتی همچون بازی Far Cry 6، بازی Rainbow Six Quarantine، بازی Riders Republic و بازی Skull and Bones به عرضه‌ی بازی‌های اصلی و پولی AAA ادامه بدهیم و در همین حین، گسترش بازی‌های رایگان به هدف رسیدن به گیمرهای بیشتر را هم دنبال کنیم».


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده