// سه شنبه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۶

Sony XDev در حال کار روی یک بازی AAA جدید است

گروه XDev بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی همواره به بستن قرارداد با استودیوهای بازی‌سازی اروپایی مختلف برای ساخت بازی‌های انحصاری پلی استیشن پرداخته است و قصد گسترش این همکاری‌ها را دارد.

پلی استیشن گروه Sony Xdev Europe را تبدیل به Sony Xdev کرده است. به این معنی که تیم داخلی گسترده‌ای که طی چندین و چند سال گذشته به همکاری با استودیوهای بازی‌سازی اروپایی متفاوت برای ساخت و عرضه‌ی بازی‌های انحصاری پلی استیشن پرداخت، از حالا به بعد همین کار را در سطح جهانی انجام می‌دهد. از بازی‌های استودیو کوانتیک دریم تا بازی‌های استودیو هوس‌مارک همچون ریترنال همگی با سرمایه‌گذاری و قراردادهای Sony Xdev Europe برای پلی استیشن عرضه شدند. حالا سایت رسمی سونی دیگر عبارت Europe را از نام گروه Sony Xdev حذف کرده است و در شرح وظایف این تیم می‌نویسد: «همکاری با استودیوهای بازی‌سازی جاه‌طلب در سرتاسر دنیا».

براساس فهرست مشاغل منتشرشده، این بازی AAA جدید پلی استیشن در همکاری Sony XDev با یک استودیو بازی‌سازی ژاپنی ساخته می‌شود

مدتی قبل وقتی بخشی از استودیو ژاپن سونی تعطیل شد، همه پرسیدند که سونی چگونه به سرمایه‌گذاری روی بازی‌های AAA انحصاری ساخته‌شده توسط استودیوهای مختلف ژاپنی ادامه می‌دهد؟ در حقیقت چگونه در آینده آثاری همچون بازی Bloodborne می‌توانند شکل بگیرند؟ سونی هم پاسخ داده بود که این کار دیگر به‌صورت یک‌پارچه و جهانی انجام می‌شود.

اکنون می‌دانیم که Sony Xdev تبدیل به بازوی اصلی پلی استیشن برای همکاری با استودیوهای بازی‌سازی مختلف در همه‌ی کشورها از جمله ژاپن شده است؛ تا بازی‌های AAA بیشتری در همکاری با پلی استیشن سونی توسط استودیوهای غیراختصاصی ساخته شوند. در همین حین تیم PlayStation Indies با مدیریت شوهی یوشیدا کاری مشابه را برای استودیوهای کوچک‌تر و بازی‌های مستقل انجام می‌دهد.

لوگو سونی XDev، همکاری با استودیوهای جهانی برای ساخت بازی های پلی استیشن

باتوجه‌به فهرست مشاغل منتشرشده در نسخه‌ی ژاپنی سایت رسمی SIE، سونی در حال استخدام چند تهیه‌کننده‌ی جدید برای Sony XDev به هدف همکاری با یک یا چند استودیو بازی‌سازی ژاپنی روی یک یا چند بازی AAA است. در قسمتی از توضیحات یک شغل پیشنهادشده می‌خوانیم: «شما باید درک کنید که چگونه می‌توان به هدف ساخت بازی‌های AAA و مجموعه‌های بیشتر تحت برند بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، رابطه‌ای خوب بین استودیو بازی‌سازی خارجی (غیر فرست-پارتی) و تیم جهانی برقرار کرد و به حفظ این رابطه پرداخت».


منبع PSU Gaming Route
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده