// یکشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۱

قطع همکاری اکتیویژن با یکی از صداپیشگان مجموعه بازی Call of Duty

اکتیویژن می‌گوید به‌دلیل اظهارنظر‌های زشت و توهین‌آمیزی که جف لیچ، صداپیشه‌ی شخصیت Ghost از بازی‌های Call of Duty نسبت به زنان بیان کرده، دیگر با او کار نمی‌کند.

طبق جدیدترین اخبار بازی، اکتیویژن همکاری خود را با صداپیشه‌ی شخصیت سایمن رایلی ملقب به گوست (Ghost) به‌دلیل اظهارات توهین‌آمیز او نسبت به زنان قطع کرده است. جف لیچ (Jeff Leach)، وظیفه‌ی صداپیشگی گوست را در Call of Duty: Modern Warfare سال ۲۰۱۹ برعهده داشت و حالا اکتیویژن اعلام کرده که به‌دلیل نظرات زن‌ستیزانه‌ لیچ در چند ویدیو که پس از مدتی حالا در سطح اینترنت پخش شده، او دیگر در هیچ‌یک از بازی‌های این مجموعه حضور نخواهد داشت.

یوتیوبری به‌نام NitroLukeDX اخیرا ویدیویی از لیچ در توییتر خود پست کرده که در آن مواردی از حرف‌های ناشایستی که لیچ در طول این سال‌ها نسبت به زنان بیان کرده، جمع‌آوری شده است. در این ویدیو برای مثال لیچ را در یک رویداد زنده در سال ۲۰۱۷ می‌بینیم که به استریمی به نام The Zombi Unicorn به این دلیل که در آن برنامه حضور نیافته توهین‌های جنسیتی می‌کند. در ادامه‌ی ویدیو لیچ را در جریان یک استریم زنده از بازی Call of Duty: Warzone می‌بینیم که ظاهرا مربوط‌به سال ۲۰۲۰ است. در این مورد نیز شاهد هستیم که او اظهارات به‌شدت زشت و بی‌ادبانه‌ای راجع‌به گیمرهای مونث بر زبان می‌آورد.

اکتیویژن بیانیه‌ای در این خصوص منتشر کرده که در آن می‌خوانیم: «زن‌ستیزی جایی در صنعت ویدیوگیم، بازی‌های ما و جامعه‌‌مان ندارد و به همین خاطر دیگر با جف لیچ همکاری نخواهیم کرد. ما به‌شدت این اظهارات را محکوم می‌کنیم و به اینکه تجربه‌ای مفرح و امن را به تمام بازیکنان ارائه دهیم، خود را متعهد می‌دانیم.»

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده