نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۹

سرویس YouTube TV به پلی استیشن 5 اضافه شد

اپلیکیشن YouTube TV که به کاربران امکان تماشای زنده‌ی تلویزیون را بدون آنتن و ازطریق کنسول بازی فراهم می‌کند، به پلی استیشن 5 اضافه شده است. 

به گزارش وبسایت AndroidPolice، اپلیکیشن یوتیوب تی وی در سیستم‌عامل پلی استیشن 5 اخیراً به فهرست دستگاه‌های تحت پشتیبانی این سرویس در بخش «بازیکنان رسانه‌ی استریمینگ، تلویزیون‌های هوشمند و کنسول‌های بازی» اضافه شده است. البته اگر هنوز کنسول پلی استیشن 5 را تهیه نکردید، PS4 نیز از این برنامه پشتیبانی خواهد کرد. درحالی که PS5 با کمی تأخیر به پشتیبانی از این سرویس پرداخته، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس و همچنین کنسول‌های نسل قبل مایکروسافت از همان روز عرضه از YouTube TV برخوردار بودند.

سرویس یوتیوب تی وی با ارائه‌ی فضای ذخیره‌سازی نامحدود کلاود DVR و امکان پخش سه استریم مجزا با یک حساب کاربری، ۶۴.۹۹ دلار در ماه هزینه دارد. شبکه‌های CBS، NBC، AMC و Comedy Central از جمله کانال‌هایی هستند که از این طریق قابل مشاهده خواهند بود.

این خبر همزمان با حذف اپلیکیشن یوتیوب تی وی توسط گوگل از دانگل استریم Roku منتشر شده است. ظاهراً این تصمیم بعد از شکایت Roku از گوگل مبنی بر رفتار ضد رقابتی این شرکت اتخاذ شده است. البته بخشی از کاربران یوتیوب تی وی در دستگاه‌های Roku که از کنسول‌های سونی استفاده می‌کنند، همچنان قادر به استفاده از این برنامه خواهند بود.

اپلیکیشن YouTube TV در پلی استیشن 5

کنسول نسل نهمی سونی در زمان عرضه از سرویس‌های آنلاین +Apple TV+، Disney، نتفلیکس، اسپاتیفای، توییچ و یوتیوب پشتیبانی می‌کرد. آمازون پرایم، MyCanal، Hulu و Peacock نیز قرار است درکنار چند مورد دیگر در ادامه به سیستم‌عامل این کنسول اضافه شوند. برخی از این اپلیکیشن‌ها با تجربه بازی‌های PS5 نیز ارتباط دارند؛ مثلاً امکان اجرای موسیقی در پس زمینه بازی‌ها ازطریق اسپاتیفای، تماشای استریم زنده در حین بازی ازطریق توییچ و تبلیغ و به اشتراک‌گذاری ویدیو تجربه گیم‌پلی بازی‌ها ازطریق یوتیوب وجود دارد. 

کنسول پلی استیشن 5 همچنان با محدودیت عرضه در کشورهای مختلف جهان مواجه است. این کمبود، در پی کاهش تولید تراشه‌های نیمه رسانا و همچنین عدم فعالیت خطوط تولید سونی با حداکثر ظرفیت رخ داده و این درحالی است که این کنسول در همین شرایط موفق به عبور از رکورد فروش پلی استیشن 4 در اولین سال عرضه آن شده است.

شما می‌توانید در ادامه نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران مطرح کنید.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده