نویسنده: شعیب شاهدی
// پنجشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۵

کاهش چشمگیر تعداد کاربران بازی های بلیزارد

طبق گزارشات مالی سال ۲۰۲۱ شرکت Activision Blizzard، استودیو بلیزارد در طول سه سال گذشته ۲۹ درصد از بازیکنان فعال خود را از دست داده است.

طبق جدیدترین گزارشات مالی منتشرشده توسط Activision Blizzard، شرکت بلیزارد طی سه سال گذشته ۲۹ درصد از بازیکنان خود را از دست داده است. سایت MassivelyOP اعلام کرده است که تعداد بازیکنان فعال بلیزارد در شروع سال ۲۰۱۸ میلادی ۳۸ میلیون نفر بود که در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ به ۲۷ میلیون نفر رسیده است.

اخیرا Activision Blizzard گزارشات مالی سال ۲۰۲۱ میلادی را که شامل تمام بخش‌های شرکت می‌شود، منتشر کرده است. البته بقیه قسمت‌های شرکت نتایج خوبی را به‌دست آورده‌اند ولی آمار مربوط‌به بلیزارد کمی متفاوت است. درآمد این استودیو نسبت‌به گزارشات همین موقع در سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است. این افزایش درآمد عمدتا به بازی‌های Hearthstone, WoW Classic و Shadowlands اختصاص دارد. سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که چطور بلیزارد با بازیکنان کمتر درآمد بیشتری به‌دست آورده است. دلیل این موضوع می‌تواند شیوع بیماری کرونا باشد که باعث شد تعداد زیادی از مردم در خانه بمانند و وقت و هزینه‌ی بیشتری را روی بازی‌های ویدئویی بگذارند.

البته کاهش تعداد بازیکنان بلیزارد خیلی هم غیرمنتظره نبود. به‌عنوان مثال بازی World of Warcraft هنوز هم ارزش تجربه‌ی بالایی دارد ولی ۱۷ سال پیش بود که برای بار اول عرضه شد. باقی آثار بلیزارد هم تقریبا وضعیت مشابهی دارند تاحدی‌که آخرین باری که این استودیو یک بازی کاملا جدید در اختیار مخاطبان قرار داده است به سال ۲۰۱۶ و عرضه‌ی Overwatch برمی‌گردد. در حال‌حاضر Overwatch هم دیگر آپدیت‌های روتین خود را دریافت نمی‌کند چون تمرکز بلیزارد روی ساخت نسخه‌ی دوم آن است.

البته خبرهای خوبی هم برای بلیزارد در این گزارشات وجود دارد. تاجایی‌که واکنش‌های بازیکنان به نسخه‌ آزمایشی Diablo 2: Resurrected بسیار مثبت ارزیابی شده و قرار است بازی Diablo Immortal در سال ۲۰۲۱ میلادی عرضه شود. همچنین هنوز تاریخ انتشار بازی‌های Overwatch 2 و Diablo 4 اعلام نشده است.

نظر شما درباره‌ی کاهش ۲۹ درصدی بازیکنان بلیزارد چیست؟ مخاطبان زومجی می‌توانند نظرات خود را در بخش زیر با ما درمیان بگذارند.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده