نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۱

شایعه: ویژگی FPS Boost ایکس باکس به ۵۰ بازی دیگر اضافه می‌شود

براساس شایعه‌ی جدیدی که توسط ژورنالیست‌ نشریه The Verge مطرح شده، مجموعه‌ی جدیدی از بازی‌های backward compatible ایکس باکس سری ایکس و اس از قابلیت FPS Boost برخوردار خواهند شد.

از میان تمامی بهبودها و پیشرفت‌های که ازطریق برنامه backward compatibility مایکروسافت در بازی‌های قدیمی پلتفرم ایکس باکس اعمال شده، FPS Boost یکی از مواردی است که بیشترین استقبال از آن به عمل آمده و دلایل خوبی هم برای آن وجود دارد. امکان اجرای بازی‌های قدیمی‌تر با نرخ فریم ارتقاء یافته روی سخت‌افزار جدید ایکس باکس، یکی از قابلیت‌هایی است که می‌تواند برای طرفداران این بازی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار باشد. اولین بازی‌هایی که در زمان معرفی این قابلیت به زیرمجموعه‌ی تحت پشتیبانی آن اضافه شدند، شامل تعدادی از بازی‌های استودیوهای بتسدا بودند که بعداً چند بازی از مجموعه‌ی EA نیز به آن‌ها اضافه شد. حالا به نظر می‌رسد که تعداد زیادی از این بازی‌ها برای آینده نزدیک در راه هستند.

تام وارن (Tom Warren) خبرنگار نشریه ورج در توییت جدید خود به اضافه شدن بیش از ۵۰ بازی جدید به مجموعه‌ی FPS Boost روی ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس اشاره کرده است. ظاهراً این بازی‌ها که نرخ فریم ارتقاء یافته‌ی آن‌ها از 60FPS تا 120FPS متغیر خواهد بود، در آینده نزدیک این ویژگی‌ را دریافت خواهند کرد.

قابلیت FPS Boost ایکس باکس سری ایکس  و اس

هنوز مشخص نیست که دقیقاً چه زمانی این خبر به‌صورت رسمی اعلام خواهد شد اما باتوجه به تایم لاین قبلی بازی‌هایی که FPS Boost را دریافت کردند، این زمان نمی‌تواند خیلی دور باشد. مطمئناً اضافه شدن بیش از ۵۰ بازی قدیمی به مجموعه‌ی تح پشتیبانی FPS Boost می‌تواند برای گیمرهای قدیمی‌تر بسیار جذاب و مورد اهمیت باشد. مایکروسافت می‌داند که برخی از کاربران ترجیح می‌دهند بازی‌های قدیمی‌تر را با رزولوشن بهتری تجربه کنند تا اینکه نرخ فریم بالاتری را دریافت کنند. به همین دلیل است که فعال یا غیرفعال بودن FPS Boost در اختیار کاربر قرار داده شده است. 

در حال حاضر Dishonored: Definitive Edition، Fallout 4, Prey، Fallout 76 و The Elder Scrolls 5: Skyrim Special Edition بازی‌هایی هستند که از این ویژگی برخوردار هستند. مایکروسافت پیش از این اعلام کرده بود که فعلاً بازی‌های ایکس باکس وان قابلیت FPS Boost را دریافت خواهند کرد. لذا این موضوع می‌تواند محدوده‌ی احتمالات را برای این ۵۰ بازی کوچکتر کند. درهرصورت باید منتظر ماند و دید که واکنش منابع رسمی به این شایعات به چه ترتیب خواهد بود.

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده