// جمعه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۶

نارضایتی بازیسازان از سهم دریافتی استیم از فروش بازی‌ ها

براساس یک نظرسنجی، سازنده‌ها به میزان برداشت درآمد ولو از بازی‌های فروخته شده استیم واکنش نشان داده‌اند.

یکی از مواردی که به‌خاطر آن فروشگاه اپیک گیمز به‌وجود آمد، میزان درآمد ۳۰ درصدی شرکت ولو (Valve) از فروش بازی‌ها روی استیم بود. به‌عبارتی اپیک گیمز معتقد بود که این درآمد به ضرر بازیسازان است و فروشگاه اپیک گیمز را با ۱۲ درصد برداشت درآمد از فروش بازی‌های مختلف راه‌اندازی کرد.

حال به‌تازگی یک نظر سنجی با بیش از ۳۰۰۰ توسعه‌دهنده و اشخاص حرفه‌ای صنعت بازی‌های ویدیویی انجام شده و در جریان آن شاهد ابراز نارضایتی تعداد زیادی از آن‌ها هستیم. باتوجه‌به گزارش منتظر شده از این نظرسنجی، تنها سه درصد با درآمد ۳۰ درصدی موافق بوده و آن را عادلانه نامیده‌اند. این در حالی است که ۴۳ درصد اعلام کرده‌اند که برداشت درآمد ۱۰ الی ۱۵ درصدی از فروش بازی‌ها مورد عادلانه‌ای است.

نکته جالب، این است که سه درصد اعلام کرده‌اند که استیم باید درصد بیشتری از درآمد حاصل از فروش بازی‌ها را بردارد! دراین‌میان اشاره کنم که بیشتر شرکت کنندگان این نظرسنجی توسعه‌دهندگان آمریکایی و اروپایی بوده‌اند. بااین‌تفاسیر باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا استیم واکنشی به این نظرسنجی نشان می‌دهد یا خیر. 

اپیک گمیز با راه‌اندازی فروشگاه خود و در راستای متقاعد کردن سازنده‌ها برای عرضه بازی‌های خود روی فروشگاه اپیک گیمز به‌جای استیم، ضرر کرده است، اما آن‌ها معتقد هستند که این ضرر کوتاه مدت بوده و درآینده به سوددهی تبدیل می‌شود. نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده