نویسنده: شعیب شاهدی
// پنجشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۰

امکان تجربه‌ نسخه‌ کنسل شده بازی Castlevania

اخیرا یک نسخه اولیه از بازی کنسل‌شده‌ی Castlevania Resurrection توسط کلبی لورنت در اینترنت پخش شده است که روی کنسول دریم‌کست یا شبیه‌ساز‌های آن قابلیت اجرا دارد.

بازی Castlevania Resurrection که در مراسم E3 سال ۱۹۹۹ معرفی شد، به‌صورت نسخه‌ای اولیه در جلسه‌ای غیرعلنی برای اصحاب رسانه و افراد مهم به نمایش درآمد. البته استودیوی سازنده این بازی را در کمتر از یک سال لغو کرد و کمی بعد به‌دست فراموشی سپرده شد. گفته می‌شود Castlevania Resurrection وقتی که لغو شد تقریبا ۲۵ درصد از مراحل ساخت را طی کرده بود. به‌غیر از یک نسخه‌ی دمو که تقریبا کسی آن را ندیده است، تا چند وقت پیش تنها دلیلی که می‌دانستیم این بازی وجود داشته است، یک مقاله‌ی قدیمی در سایت IGN و بخش‌هایی از مجله‌های قدیمی بود.

اخیرا کلبی لورنت، صاحب سایت Sega Dreamcast Info Preservation Games، توانسته است در یک حراجی نسخه‌ای از بازی Castlevania Resurrection را خریداری کند. لورنت بعد از آن موفق شده است که یک فایل ROM از بازی را منتشر کند که روی کنسول دریم‌کست و شبیه‌سازهای آن اجرا می‌شود. این نسخه از بازی شامل ۵ مرحله می‌شود ولی یکی از مراحل فقط روی شبیه‌سازها اجرا می‌شود.

طی این مراحل کنترل شخصیت سونیا بلمونت دراختیار بازیکنان قرار می‌گیرد که یکی از اولین اعضای خانواده‌ی افسانه‌ای بلمونت به‌حساب می‌آید. دسترسی به مراحل مختلف در این نسخه از بازی ازطریق منوی debug امکان‌پذیر است ولی احتمالا اگر ساخت بازی تمام می‌شد این مراحل به‌هم متصل می‌شدند. بسیاری از بخش‌های این نسخه از Castlevania Resurrection به‌خوبی کار نمی‌کنند. برای مثال نقش Sonia Belmont به‌طور کامل پیاده‌سازی نشده و سیستم lock on غیرفعال است. همچنین بازی دارای تعداد زیادی باگ است و به‌دفعات از کار می‌افتد.

Castlevania Resurrection جزو بازی‌های منتشرنشده‌ای است که اخیرا به‌نحوی دراختیار بازیکنان قرار گرفته‌اند. ازجمله این بازی‌ها می‌توان به نسخه‌ی ریمستر GoldenEye 007 اشاره کرد که مراحل ساخت آن در استودیو Rare تقریبا تمام شده بود. بعد از این اتفاق یکی دیگر بازی‌های کنسل‌شده Rare به‌نام Dinosaur Planet پخش شد که فقط در حد یک نسخه‌ی آزمایشی بود. بعدا بازی Dinosaur Planet به Star Fox Adventures تغییر پیدا کرد.

نظر شما درباره‌ی انتشار بازی‌های کنسل‌شده مثل Castlevania Resurrection چیست؟ مخاطبان زومجی می‌توانند نظرات خود را در بخش زیر با ما درمیان بگذارند.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده