نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۸

مشخص شدن طرح کلی داستان The Last of Us 3 ؛ ساخت بازی شروع نشده است

نیل دراکمن کارگردان خلاق استودیوی ناتی داگ ضمن اظهار امیدواری برای ساخت دنباله جدید سری لست آف آس، تأیید کرده هم‌اکنون داستان The Last of Us: Part 3 نوشته شده اما فرایند ساخت بازی هنوز شروع نشده است.

نیل دراکمن کارگردان خلاق استودیوی ناتی داگ و سازنده بازی‌های The Last of Us و Uncharted در گفتگوی اخیر خود در پادکست Script Apart اشاره کوتاهی به احتمال ساخت قسمت سوم بازی پرطرفدار لست آف آس داشته است. وی در پاسخ به سؤالی که از او درباره The Last of Us: Part 3 پرسیده شده می‌گوید:

«نمی‌دانم تا چه حد می‌توانم وارد جزئیات شوم؛ من و هالی گروس [نویسنده بازی] طرح داستان بازی را نوشتیم، اما فعلاً آن را نمی‌سازیم. البته امیدوارم روزی شاهد استفاده از این داستان باشیم. در آن به کمی بعد از اتفاقات این بازی می‌پردازیم... خواهیم دید.»

نیل دراکمن گفته که «یک مقدار» بحث داخلی درباره قسمت سوم بازی وجود دارد اما در ادامه به میزان تلاشی که برای ساخت یک بازی در این سطح نیاز است اشاره کرده است:

«اینجور بازی‌ها زمان زیادی برای ساخته شدن می‌برند. از زمانی‌که اولین بازی Last of Us منتشر شد تا زمانی‌که Part 2 را عرضه کردیم تقریباً هفت سال تمام را در فکر ساخت قسمت دوم بودم. باید مطمئن باشید که ایده‌ی شما به اندازه کافی مملؤ از هیجان و جذابیت است. باید احساس کنید که به چالش کشیده می‌شوید...»

«ما تاکنون دو بازی از این مجموعه را داشتیم که فکر می‌کنم باوجود روایت یک ماجرای کاملاً خصوصی برای شخصیت‌های داستان، به طرز گسترده‌ای با عموم مخاطبان ارتباط برقرار می‌کند. وقتی فقط با یک بازی سروکار دارید، هیچ الگویی از یک مجموعه در آن دیده نمی‌شود. اما وقتی درباره دو بازی صحبت می‌کنید، حالا آرام آرام الگوها را مشاهده خواهید کرد. بنابراین من فکر می‌کنم که اگر قصد ساخت قسمت سوم را داشته باشیم، باید به یک سری اصول ساختاری و مضمونی پایبند باشیم.»

چهره خشمگین الی در تصویر سیاه و سفید و دیدنی بازی The Last of Us Part II استودیو ناتی داگ به کارگردانی نیل دراکمن

به نظر می‌رسد که اعضای استودیوی ناتی داگ درحال حاضر روی اهداف و رویکردی که در پیش خواهند داشت بحث و تبادل نظر می‌کنند. دراکمن توضیح داده که:

«ما همیشه بعد از اینکه یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های خود را به اتمام رساندیم، زمان زیادی را صرف بررسی ایده‌های متفاوت می‌کنیم. حالا فرقی نمی‌کند که این ایده Last of Us III باشد یا یک چیز کاملاً جدید یا حتی یک مجموعه قدیمی که شاید قصد بازگشت به آن را داشته باشیم. من دوست دارم همه این موارد به‌طور کامل بررسی شوند؛ بعد به همه‌ی این احتمالات نگاه کنیم و بگیم که «اوکی، حالا همه‌ی این ایده‌ها جلوی ما قرار دارند و باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنیم.» بعد باید از خودمان بپرسیم که از نقطه نظر یک استودیو، می‌خواهیم که به چه چیزهایی پایبند باشیم؟ به خاطر اینکه این یک تعهد بسیار بزرگ است و تمام منابع، انرژی، استعداد و ذهنیت افراد را درگیر خود خواهد کرد. لذا اینگونه می‌توانید به تمام فرصت‌هایی که به همراه آن خواهد آمد فکر کنید.»

گزارشاتی که اخیراً منتشر شده بود، به شایعه‌ی فعالیت ناتی داگ روی یک پروژه جدید از سری Uncharted، یک بازی مستقل و چند نفره از مجموعه Last of Us و یک ریمیک کامل از قسمت اول Last of Us اشاره می‌کرد.

الی در بازی بازی The Last of Us Part 2

دراکمن در ادامه‌ی گفتگوی خود درباره ایده‌های اولیه بازی‌ لست آف آس 2، سریال اقتباسی HBO و بازیگران نقش اصلی این سریال صحبت کرده است. در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده