نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۸

مقصد بعدی یوشینوری اونو‌، تهیه‌کننده بازی‌ های Street Fighter

یوشینوری اونو تهیه‌کننده سابق مجموعه بازی‌های Street Fighter بعد از جدایی از کپکام در سال ۲۰۲۰ به شرکت موبایل گیمینگ DelightWorks خواهد پیوست.

در سال ۲۰۲۰ بود که یوشینوری اونو بعد از ۳۰ سال سابق حضور در شرکت کپکام جدایی خود از تیم توسعه‌دهندگان بازی‌های Street Fighter را اعلام کرد. یوشینوری در حساب توییتر خود اعلام کرده که به استودیوی متفاوتی از سوابق قبلی خود پیوسته و از این پس فعالیت خود را در DelightWorks پیگیری خواهد کرد. وی در متن توییت خود می‌نویسد: «از حالا به بعد از دیدگاه متفاوتی نسبت به گذشته به توسعه بازی‌ها نگاه خواهیم کرد.» شرکت DelightWorks بیشتر با بازی Fate/Grand Order شناخته می‌شود اما پروژه‌های بزرگ دیگری هم در سوابق این شرکت دیده می‌شوند.

حضور اونو در رأس سازندگان بزرگ‌ترین بازی این سبک، او را به یکی از چهره‌های شناخته شده‌ی دنیای بازی تبدیل کرده که همواره با ارتباط و ارائه اطلاعات به طرفداران، رابطه خود را با جامعه مخاطبان حفظ می‌کرد. او در پیام خداحافظی خود از استودیوی کپکام نوشته که باوجود فاصله‌ای که بین او و جامعه طرفداران بازی‌های مبارزه‌ای خواهد افتاد، در اولین فرصت از ارتباط و کار کردن مجدد با آن‌ها استقبال خواهد کرد. او در متن خداحافظی خود می‌نویسد: «قلبِ من مملو از قدردانی از کسانی است که از [این] برند با مهربانی و صمیمیت حمایت کرده‌اند.» سپس متن خداحافظی خود را عبارت مشهور «Shoryuken» خاتمه می‌دهد.

تهیه کننده بازی های Street Fighter

البته می‌توان این صحبت‌ها را به‌عنوان تیزری برای احتمال توجه DelightWorks به پروژه‌های مبارزه‌ای در آینده در نظر گرفت. این شرکت در حال حاضر بازی Melty Blood: Type Lumina را در دست ساخت دارد که قرار است در سال جاری منتشر شود. بااین‌حال فعلاً صحبتی درباره فعالیت احتمالی این شرکت روی بازی‌های مبارزه‌ای مطرح نیست و چیزی به‌صورت رسمی اعلام نشده است. درهرصورت با حضور فرد باتجربه‌ای مانند یوشینوری اونو در تیم توسعه‌دهندگان DelightWorks، می‌توان انتظار بیشتری از پروژه‌های آینده این شرکت داشت.

یوشینوری اونو در ابتدا طی دهه ۹۰ میلادی برای ساخت صدای بازی‌ها وارد کپکام شد، او پیش از انجام کارهای مدیریتی روی بازی‌های Onimusha: Dawn of Dreams و Dead Rising و Shadow of Rome و Capcom Fighting Jam، به‌همراه کار روی مجموعه‌هایی مانند Mega Man و Muscle Bomber و Breath of Fire و Devil May Cry را تجربه کرده بود. از او به‌عنوان محرکه‌ی اصلی بازگشت و زنده‌شدن مجموعه Street Fighter در سال ۲۰۰۸ یاد می‌شود. مجموعه‌ای که اساسا از نظر کپکام مرده و از بین رفته محسوب می‌شد.

در پایان می‌توانید نظرات خود را با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده