نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۰

Naraka: Bladepoint ؛ یک بازی بتل رویال برای طرفداران سبک مبارزه‌ ای

همزمان با آغاز مرحله بتای آزمایشی بازی Naraka: Bladepoint، در ادامه معرفی مختصری از این بازی بتل رویال و مبارزه‌ای ارائه شده است.

ژانر بتل رویال با سرعت زیادی درحال گسترش است و با ظهور بازی‌هایی مانند Fall Guys و Tetris 99 یا Spellbreak تقریباً به همه‌ی مخاطبان ثابت شده که برای پیاده کردن ایده‌ی «آخرین بازیکن باقی مانده» در یک بازی بزرگ و چندنفره لزوماً نیاز به سلاح و درگیری‌های مسلحانه نیست. بازی Naraka: Bladepoint از استودیوی چینی 24Entertainment یکی از جدیدترین نمونه‌های این سبک است که تلاش می‌کند خود را به‌عنوان یک بازی بتل رویال مبارزه‌ای به مخاطبان معرفی کند. درگیری‌های نفس گیر و مبارزات نزدیک و تن به تن این بازی، به‌نوعی حس مبارزات فیلم Crouching Tiger, Hidden Dragon را در سبک بتل رویال به مخاطب منتقل می‌کند. تجربه سیستم مبارزات این بازی درکنار نوآوری‌های گیم‌پلی Naraka وعده یک بازی جذاب و آینده دار را می‌دهد.

اگر بخواهیم از ویژگی‌های آشنای این بازی شروع کنیم، تقریباً مثل همه‌ی بازی‌های سبک بتل رویال، در Naraka: Bladepoint نیز هریک از راندهای بازی با ورود شما و سایر اعضای گروه به نقشه بازی با حضور همزمان ۶۰ بازیکن دیگر آغاز می‌شود. مشابه سایر بازی‌های این سبک، باید در ابتدا با گشت‌و‌گذار در نقشه بازی به‌دنبال لوت کردن و کسب آمادگی برای درگیری با سایر بازیکنان باشید. در فواصل زمانی مشخص، حلقه‌های کوچک شونده‌ای برای تعیین محدوده‌ی زمین بازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید در نقشه Naraka: Bladepoint از انواع سلاح‌ها، زره‌ها، مواد مصرفی و دیگر آیتم‌های خاص این بازی به نام Souljades که امتیاز دریافتی شما در زمان درگیری را چندبرابر می‌کنند، استفاده کرده و تا زمانی‌که فقط یک تیم به‌عنوان برنده مسابقه در انتهای بازی باقی مانده، به مبارزه ادامه دهید.

مبارزات بازی Naraka: Bladepoint

صرف‌نظر از سلاح‌های قابل استفاده از راه دور مثل تیر و کمان و توپ و رایفل، اکثر مبارزات این بازی به درگیری‌های نزدیک و تن به تن محدود می‌شود و اینجا همان جایی است که وجه تمایز این بازی به چشم می‌آید. سیستم مبارزات Naraka نسبتاً ساده است اما قاعدتاً یک سری بازی‌های ذهنی که باید از این سبک بازی‌ها انتظار داشت نیز در آن دیده می‌شود.

در سبک مبارزات این بازی، یک سری حملات و ضربات روتین و معمول وجود دارند که به‌نوعی از فلسفه سنگ، کاغذ، قیچی پیروی کرده و نمی‌توان در مقابل آن‌ها دفاع یا ضدحمله انجام داد. اما در این بین حملاتی موسوم به شارژ اتکس را داریم که در میان این ضربات معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مقابل این حرکات، دفاع مناسب و ضدحمله‌ی مخصوص آن را خواهیم داشت که اگر به درستی زمان‌بندی شوند، می‌توانند علاوه‌بر بلاک کردن حمله‌ی طرف مقابل، به خود فرد مهاجم آسیب وارد کنند. اما همان‌طور که قبلاً هم گفته شد، ضربات معمولی و روتین بازی به‌صورت پیوسته مورد استفاده قرار می‌گیرند و جالب اینجا است که همیشه آخرین ضربه از حملات معمولی کومبو، به یک شارژ اتک قابل مقابله تبدیل می‌شود و بازیگنان حرفه‌ای و باتجربه می‌توانند این ضربه را در لحظه تشخیص داده و دشمنان قابل پیش‌بینی خود را مجازات کنند.

حملات از راه دور بازی Naraka: Bladepoint

از سوی دیگر، اگر متوجه شوید که طرف مقابل به‌دنبال ضدحمله است، می‌تواند با فشردن کلید خم شدن در حین انجام حملات کومبو، عملاً یک بار دیگر از ابتدا شروع کرده و با همان ضربات معمولی با ضدحمله‌ی حریف مقابله کرد. علاوه‌بر این موارد، یک سری قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد و ضربات قدرتمند آلتیمیت نیز وجود دارند که درکنار یک grappling hook که می‌توان با آن به‌صورت پیوسته با رقیب درگیر و از او جدا شد، سیستم مبارزات بازی تکمیل می‌شود.

رویکرد بازی Naraka درباره نحوه کشته شدن بازیکنان نیز خاص و منحصر‌به‌فرد است. تا زمانی‌که دومین حلقه‌ی محدود کننده نقشه شروع به کوچک شدن می‌کند، شما می‌توانید یک بار از مرگ بازگشته و مجدداً زنده شوید. اگر بعد از کشته شدن شما، هیچ یک از هم تیمی‌ها قادر به زنده کردن شما نباشد، تبدیل به یک روح شده و باید به Soul Altar بروید تا با استفاده از یک سری تجهیزاتی که در آن قرار دارد، مجدداً به بازی برگردید. این یک راه‌حل جدید برای مواقعی است که در ابتدای بازی‌های بتل رویال کشته شده و شانس دیدن ادامه‌ی بازی را ندارید.

نمایی از تریلر معرفی بازی Naraka: Bladepoint

درکل بازی Naraka: Bladepoint تجربه کاملاً جدید و امیدوار کننده‌ای است که شاید تا زمان اولین تجربه واقعی خود در آن قادر به پیش‌بینی تفاوت‌های آن نباشید. طرفداران بازی‌های اکشن و مبارزه‌ای می‌توانند از این بازی به‌عنوان راهی برای تجربه سبک بتل رویال در این ژانر حداکثر استفاده را برده و از آن لذت ببرند.

فاز بتای بازی Naraka: Bladepoint از تاریخ ۲۳ آوریل برای کاربران پی سی آغاز شده و زمان عرضه کامل بازی نیز برای تابستان ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده است. این بازی قرار است درنهایت برای ایکس باکس و پلی استیشن نیز عرضه شود.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده