// شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۳

واکنش منتقدان به بازسازی بازی NieR: Replicant

بازی NieR: Replicant به‌تازگی عرضه شده است و میانگین امتیازات آن، خبر از یک بازسازی و تجربه‌ای بهتر نسبت به نسخه اصلی را می‌دهد.

موفقیت بازی NieR: Automata چیزی بود که باعث شد علاقه‌مندان به این بازی خواهان عرضه نسخه‌های بیشتری از نیر باشند. این در حالی است که اسکوئر انیکس (Square Enix)، ناشر NieR، اعلام کرد که نسخه اصلی بازی را بازسازی خواهد کرد. در جریان بازسازی بازی NieR: Automata، شاهد اعمال تغییرات متعددی هستیم که آن را بیشتر از یک ارتقای ساده نشان می‌دهد.

اولین و اصلی‌ترین مورد تغییر یافته، سیستم مبارزاتی بازی است. دراینجا استودیو توی‌لاجیک (Toylogic)، سازنده ریمیک NieR: Replicant، از المان‌های به کار گرفته شده در سیستم مبارزات بازی NieR: Automata استفاده کرده است. همچنین از نظر بصری هم بازی دستخوش تغییراتی شده تا کاربران پلتفرم‌های امروزی بتوانند به‌خوبی با حال و هوای رپلیکنت ارتباط برقرار کنند.

بااین‌حال موردی که NieR: Replicant را به یک اثر خاص تبدیل کرده، داستان درگیر کننده و غم‌انگیز آن است که حسابی بازیکن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. داستانی که ماجراجویی یک برادر برای نجات خواهر خود را نشان می‌دهد. به‌تازگی میانگین نمرات بازی NieR: Replicant منتشر شده و شاهد بازخوردهای مثبتی از سوی منتقدین بازی‌های ویدیویی هستیم. در ادامه می‌توانید واکنش تعدادی از منتقدان بازی NieR: Replicant را در زومجی تماشا و نظرات خود را هم با ما در میان بگذارید.

NieR: Replicant

  • سازنده: توی‌لاجیک
  • ناشر: اسکوئر انیکس
  • پلتفرم‌ها: کامپیوتر، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4
  • سبک: اکشن ماجراجویی

قهرمان بازی NieR: Replicant

اسکرین‌رنت: ۹۰ از ۱۰۰

NieR Replicant ver.1.22474487139 بازی‌ای است که در سال ۲۰۲۱ یا حتی پس از آن، ارزش تجربه شدن را دارد. این بازی جزو آن دسته از بازی‌های نقش آفرینی شرقی است که با گذشت یک دهه از عرضه نسخه اصلی آن، همچنان می‌تواند بازیکنان را به‌چالش بکشد. 

دیستراکتوید: ۸۵ از ۱۰۰

هرقدرتی که باعث شود یوکو تارو به یک شخصیت مشهور جهانی تبدیل شود تا بتواند این شاهکارهای جهانی خود را ادامه دهد، از آن تشکر می‌کنم.

گیم‌اینفورمر: ۸۳ از ۱۰۰

برخلاف بعضی از محدودیت‌ها این «نسخه ارتقا یافته» بیشتر از چیزی است که نشان می‌دهد. بعضی از تغییرات جدید مثل دوربین و عوض شدن سبک بازی، چشم‌گیرتر از ۱۰ سال پیش است. کاراکترها به‌واسطه‌ی پیش‌زمینه داستانی خود، شخصیتی پویا و جالب را از خود به‌نمایش گذاشته‌اند. همچنین داستان هم به همان اندازه که توقع دارید، جذاب و خواستنی است. شاید NieR Replicant گزینه‌ی مناسبی برای بازیکنانی که با نسخه اصلی یا حتی NieR Automata ارتباط برقرار نکرده‌اند، نباشد؛ اما آپدیت‌های صورت گرفته روی بازی درکنار داستان درحدی است که کاربران قدیمی این مجموعه و حتی کاربران جدیدی را به خود جذب کند.

گیم اسپات: ۸۰ از ۱۰۰

دروغ نمی‌گویم و NieR Replicant در بعضی از قسمت‌ها باعث شد به‌شدت گریه کنم. کاینه، امیل، وِیس به‌واسطه‌ی شخصیت‌پردازی قلب شما را تسخیر خواهند کرد. همچنین ماجراجویی تراژدی و لحظات مهم داستانی به‌خوبی تاثیر خود را نشان می‌دهند. باتوجه‌به بهبودهایی که روی المان‌های گیم‌پلی بازی انجام شده، مدت زمانی‌که طول می‌کشد تا شما داستان بازی را تماشا کنید، نیازمند اراده‌ی بالای شما است. این در حالی است که بازی همچنان طراحی‌های قدیمی خود را حفظ کرده است و ارزش تجربه کردن را دارد. درغیراین‌صورت، NieR Replicant تنها مختص اشخاصی است که  بازی NieR: Automata را دوست داشته‌اند. این بازی یک تجربه‌ی خاص و منحصربه‌فرد را ارائه می‌دهد.

آی‌جی‌ان: ۸۰ از ۱۰۰

طراحی‌های بصری بهبود یافته و گیم‌پلی روان بازی، تفاوت بسیار زیادی با نسخه اصلی دارد، اما این داستان است که ستاره درخشان بازی به حساب می‌آید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده