نویسنده: شعیب شاهدی
// چهار شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۱

پیوستن سازنده Dying Light 2 به شرکت‌های عمومی

طبق فهرست ثبتی شرکت‌ ها که در تاریخ ۱ آوریل منتشر شده، شرکت تکلند از حالت خصوصی به سهامی عام تغییر پیدا کرده است.

پاول مارچوکا، مدیرعامل Techland، در سال ۱۹۹۱ این شرکت را بنیان‌گذاری کرد. این شرکت لهستانی که سازنده مجموعه بازی‌های Dying Light است با نام Techland Sp. z o.o و به‌عنوان یک شرکت با مسئولیت محدود به‌ثبت رسیده بود. از تاریخ ۱ آوریل (۱۲ فروردین) اطلاعاتی ثبتی تکلند دچار تغییراتی شده است. در حال‌حاضر سایت رسمی Techland در قسمت اطلاعات شرکت عنوان Techland S.A را نمایش می‌دهد. S.A مخفف دو کلمه‌ی لهستانی است که معادل فارسی آن سهامی عام یا عمومی است.

در تاریخ ۱ آوریل اطلاعات ثبتی Techland منتشر شد که نشان می‌دهد این شرکت به‌حالت سهامی عام درآمده است. هدف شرکت‌ها از عرضه‌ی سهام خود در بازار عمومی می‌تواند کسب سرمایه از فروش سهام، افزایش مشارکت افراد فعال بازار در شرکت یا ایجاد یک استراتژی خروج برای صاحبان شرکت باشد. البته بعضی از شرکت‌ها برای اینکه نظر مردم را نسبت‌به خود تغییر دهند این کار را انجام می‌دهند. در حال‌حاضر Techland مشغول ساخت بازی Dying Light 2 است و احتمالا فقط به‌دلایل مالی حاضر به عرضه‌ی سهام خود شده است. به‌نظر می‌رسد دلیل اصلی این کار پروژه‌ی Dying Light 2 باشد که خیلی بیشتر از پیش‌بینی‌ها زمان برده و بیش‌ازحد جاه‌طلبانه است.

در چند ماه اخیر گزارش شده بود که احتمالا این استودیوی لهستانی دارای یک محیط نامناسب کاری است. تبدیل این شرکت به سهامی عام می‌تواند موجب تحقیقات و بازرسی بیشتر درباره این موضوع از طرف سهام‌داران باشد. همچنین این مسائل حاشیه‌ای در شرکت‌های سهامی عام  تاثیر قابل‌توجهی روی قیمت سهام دارند. البته این شرکت در پاسخ‌به این مسائل بیانیه‌ای را منتشر کرده و با رسانه‌های مختلف مصاحبه داشته است.

نظر شما درباره‌ی ارائه سهام شرکت لهستانی Techland در بازار عمومی چیست؟ مخاطبان زومجی می‌توانند نظرات خود را در بخش زیر با ما درمیان بگذارند.


منبع THEGAMER
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده