// سه شنبه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۴۴

دیسکورد به فروش نمی‌رسد ؛ پایان مذاکرات با مایکروسافت

رسانه وال استریت جورنال اعلام کرد که دیسکورد مستقل می‌ماند و شاید به‌زودی تبدیل به یک شرکت سهامی عام شود. تلاش مایکروسافت برای خرید دیسکورد به پایان رسیده است.

مدتی قبل رسانه بلومبرگ خبر از این داد که مایکروسافت مشغول مذاکره با دیسکورد برای خریداری آن هستند و حتی می‌خواهند مبلغی بالاتر از ۱۰ میلیارد دلار را پرداخت کنند. همچنین دو شرکت دیگر هم ظاهرا به‌شدت مایل به خریداری دیسکورد بوده‌اند. ولی حالا دیگر این مذاکرات به پایان رسیدند و وال استریت جورنال تایید می‌کند که دیسکورد قرار نیست توسط مایکروسافت یا آن دو شرکت دیگر خریداری شود. البته غیرممکن نیست که در آینده مایکروسافت دوباره برای خریداری دیسکورد تلاش کند.

ظاهرا دیسکورد انقدر عملکرد مالی خوبی دارد که نیازی به فروخته شدن آن به شرکت دیگر نیست و می‌تواند مستقل باقی بماند. همچنین اگر نیاز به تغییر شرایط باشد، دیسکورد تبدیل شدن به شرکت سهامی عام را به فروخته شدن ترجیح می‌دهد. این پلتفرم محبوب گیمرها طی سال‌های اخیر روش‌های خوبی برای ارتباط متنی، صوتی و تصویری به شکل رایگان را فراهم کرده است.

وال استریت جورنال باور دارد که مایکروسافت به‌عنوان شرکتی حدودا دو تریلیون دلاری مدتی قبل می‌خواست با خرید تیک-تاک تعداد مشتری‌های خود را افزایش دهد و به‌تازگی قصد انجام همان کار با دیسکورد را داشته است. هرچند هر دو تلاش برای خرید درنهایت راه به جایی نبردند. در نتیجه فعلا همچنان بزرگ‌ترین پلتفرم شبکه‌های اجتماعی مایکروسافت، لینکدین است که شرکت آمریکایی آن را با پرداخت ۲۶.۲ میلیارد دلار خریداری کرد.


منبع WSJ
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده