نویسنده: شعیب شاهدی
// دوشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۵

سازنده MotoGP 21: ساخت بازی برای ایکس باکس سری اس بدون مشکل بود

تهیه کننده بازی بین نسلی MotoGP 21 گفته است که برخلاف انتظارشان روند ساخت برای ایکس باکس سری اس بدون مشکل یا چالش خاصی پیش رفت.

یکی از مسائلی که بین بازیکنان، طرفداران و حتی افراد حاضر در صنعت بازی‌سازی اختلاف‌نظر ایجاد کرده، مشخصات سخت‌افزاری ضعیف‌تر ایکس باکس سری اس نسبت‌به سایر کنسول‌های نسل نهم است. تاجایی‌که عده‌ای از توسعه‌دهندگان می‌گویند قدرت سخت‌افزاری کمتر این کنسول در آینده چالش‌ها و مشکلات فراوانی را ایجاد خواهد کرد، گروهی دیگر براین‌باورند که تا یک بازه‌ی زمانی هیچ مشکل اساسی و مهمی به‌وجود نخواهد آمد و گروه سوم گفته‌اند فعلا اظهارنظر دراینباره زود است و باید منتظر بود و عملکرد سری اس را در آینده بررسی کرد.

گرچه تا چند سال آینده طول می‌کشد که نوبت‌به ساخت بازی‌های انحصاری نسل جدید برسد و کاملا مشخص شود که قدرت سخت‌افزاری ایکس باکس سری اس چه چالش‌هایی را ایجاد خواهد کرد، ولی بازی‌های بین‌نسلی که در حال‌حاضر در مراحل ساخت هستند یک دید کلی دراینباره به توسعه‌دهندگان می‌دهند. استودیو ایتالیایی Milestone که درحال ساخت بازی بین‌نسلی MotoGP 21 است اعلام کرده که سری اس هیچ مشکلی را برای آن‌ها ایجاد نکرده است.

اخیرا متیو پزوتی، تهیه‌کننده MotoGP 21 در مصاحبه‌ی خود با وبسایت Wccftech دراینباره گفته است: «هیچ مشکلی نداشتیم، حتی تعجب کردیم که چقدر ساخت بازی برای سری ایکس و سری اس به‌خوبی و روان پیش می‌رود. ایکس باکس سری اس روزلوشن 1440p و نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه را هدف قرار می‌دهد.» گرچه این صحبت‌ها نشان می‌دهد که برای سازنده‌ها کار با سخت‌افزار این کنسول راحت‌تر است، ولی بازی MotoGP 21 بین‌نسلی است؛ یعنی کمترین مشخصات سخت‌افزاری که برای آن درنظر گرفته شده مربوط‌به ایکس باکس وان اس است. درنتیجه جای تعجب نیست که ساخت آن برای سری اس بدون مشکل بوده است.

قرار است بازی MotoGP 21 در تاریخ ۲۲ آوریل (۲ اردیبهشت) برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | سری اس، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و پی سی منتشر شود.

نظر شما درباره‌ی مشخصات سخت‌افزاری سری اس و بحث‌های پیرامون آن چیست؟ مخاطبان زومجی می‌توانند نظرات خود را در بخش زیر با ما درمیان بگذارند.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده