// یکشنبه, ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۷

توضیحات سونی درباره محتویات قابل بازیافت جعبه پلی استیشن 5

سونی اخیرا در پستی توضیح داده که از چه راه‌کارهایی برای کاهش استفاده از پلاستیک در محتویات جعبه‌ی پلی استیشن 5 بهره گرفته است.

طبق جدیدترین اخبار، سونی طی پستی در وب‌سایت خود اطلاعاتی از بسته‌بندی قابل بازیافت پلی استیشن 5 و محتویات درون آن ارائه داده و از تصمیم خود برای اعمال تغییراتی در جزئیات جعبه‌ی این کنسول سخن گفته است. سونی در این پست به این نکته اشاره می‌کند که بسته‌بندی خود پلی استیشن 5 و تمام لوازم جانبی آن طوری طراحی شده‌اند که کاملا بازیافت‌پذیر باشند و براساس مدل کنسول به‌طور کلی بین ۹۲ تا ۹۹ درصد (براساس وزن) عاری از پلاستیک هستند.

سونی می‌گوید بهبودهایی که در محتویات جعبه‌ی پلی استیشن 5 اعمال کرده، باعث شده‌اند تا تمام آن‌ها قابل بازیافت باشند و اینکه از استفاده از نگه‌دارنده‌های پلاستیکی یا از جنس پلی‌استایرن در آن‌ها اجتناب شده است. همچنین نوارهای گره‌‌خورده‌ی دور کابل‌ها که قبلا از جنس پلاستیک بودند، با نوع کاغذی جایگزین شده‌اند و تا جایی که امکان داشته، کیسه‌های محافظ پلاستیکی کابل‌ها و دفترچه‌ی راهنما نیز از بسته‌بندی حذف شده است. علاوه‌براین، تلق‌های پلاستیکی شفاف که برای نمایش محصول در بسته به کار می‌روند، از بسته‌بندی لوازم جانبی پلی استیشن 5 حذف شده‌اند و حالا به‌جای چسب‌کاری اطراف بسته، از بسته‌هایی تاشدنی که زبانه‌هایشان در یکدیگر چفت می‌شوند، استفاده شده است.

البته سونی به همین کارها بسنده نکرده و گفته آن‌ها امسال قصد دارند از ماده پلی‌پروپلین که از بازیافت ضایعات صنعتی به‌دست می‌آید، در جلد بازی‌های فیزیکی در اروپا استفاده کند. آن‌ها همچنین اشاره می‌کنند که همچنان قصد دارند در زمینه‌ی استفاده از پلاستیک و بسته‌بندی محصولات از ابتکارات تازه بهره بگیرند و خود را متعهد به کاهش مصرف این دسته از مواد می‌دانند.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ آیا از اقدامات سونی درجهت کمک به حفط محیط‌زیست استقبال می‌کنید؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع psu
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده