نویسنده: میلاد فاطمی
// سه شنبه, ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۹

نسخه جدیدی از بازی Jak and Daxter در دست ساخت نیست

ایوان ولز، مدیر استودیوی ناتی داگ، طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که باوجود تقاضای زیاد کاربران مبنی‌بر عرضه نسخه جدیدی از Jak & Daxter، اما فعلا برنامه‌ای برای توسعه این بازی نیست.

اگر از کاربران قدیمی کنسول‌های سونی باشید احتمالا حداقل نام مجموعه Jak & Daxter را شنیده‌اید. اثری در سبک پلتفرمر که اولین نسخه آن در سال ۲۰۰۱ در نتیجه همکاری سونی و استودیوی بازی‌سازی ناتی داگ شکل گرفت. 

چنانچه از دوست‌‌داران این مجموعه قدیمی و جذاب باشید، احتمالا اطلاع دارید که تا امروز سه نسخه اصلی از Jak and Daxter به همراه دو اسپین‌آف از آن روی کنسول پلی استیشن 2 منتشر شده است. البته مخاطبان دو کنسول PS3 و PS4 نیز به ترتیب در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷ میزبان کالکشن‌هایی از بازی با بهبود جنبه‌های گرافیکی بودند.

احتمال عرضه نسخه جدیدی از Jak & Daxter توسط ناتی داگ در آینده وجود دارد

حال در جدیدترین اخبار بازی باتوجه‌به اینکه حدود ۱۲ سال از انتشار آخرین نسخه از بازی Jak & Daxter می‌گذرد، اما ایوان ولز، مدیر استودیوی ناتی داگ اعلام کرد که فعلا برنامه‌ای مبنی‌بر ساخت نسخه جدیدی از آن نیست. ولز در مصاحبه اخیر خود تاکید کرد که روزانه تقاضا و درخواست‌های زیادی در شبکه اجتماعی توییتر از کاربران به‌دست او می‌رسد اما متاسفانه فعلا ساخت نسخه جدید Jak & Daxter در برنامه‌های آینده ناتی داگ نیست.

«بله ما تقریبا هر روز در توییتر شاهد کمپین‌هایی ازجانب طرفداران مجموعه جک و داکستر مبنی‌بر توسعه نسخه جدیدی از آن هستیم. این درخواست‌ها تنها محدود به بیان کلمات نیست؛ بلکه هزاران عکس نیز همراه آن ارسال می‌شود. متنفرم از این صحبتی که باید بزنم، اما استودیوی ناتی داگ فعلا برنامه‌ای برای توسعه و عرضه نسخه جدیدی از Jak & Daxter ندارد. 

البته ما هنوز هم عاشق شخصیت‌های بازی هستیم و می‌بینیم که استودیوی اینسامنیاک گیمز چه کار فوق‌العاده‌ای با کاراکتر رچت (Ratchet) انجام داده است. شاید یک روزی در این خصوص سیاست ما هم تغییر کند؛ چراکه هنوز هم در استودیو علاقه زیادی به مجموعه جک و داکستر وجود دارد.»

ولز در بخشی از گفت‌وگوی خود نیز اعلام کرد که سران ناتی داگ پیش از شروع ساخت بازی The Last of Us مدتی نیز مشغول طراحی نسخه جدیدی از Jak & Daxter بودند. «با به اتمام رسیدن روند توسعه بازی Uncharted 2، بروس استرلی و نیل دراکمن نزدیک‌به چهار ماه مشغول طراحی و توسعه بازی جک و داکستر بودند. البته با شروع روند توسعه The Last of Us، این تلاش‌ها نیز متوقف شد.»

حال اگر شما هم از آن دسته از گیمرهایی هستید که با سری Jak and Daxter خاطره دارید، لطفا نظرات و پیش‌بینی‌های خود درخصوص آینده آن را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده