// سه شنبه, ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۸

آپدیت پلی استیشن 5 با محوریت امکان نگهداری فایل بازی ها در هارد اکسترنال

سونی اعلام کرد که فردا آپدیت نرم‌افزاری جدید و بزرگ پلی استیشن 5 از راه می‌رسد؛ تا گیمرها بتوانند فایل‌های بازی‌های خود را در زمان‌هایی که می‌خواهند روی حافظه‌ی اکسترنال ذخیره کنند.

بسیاری از گیمرها می‌گفتند که سونی باید امکان انتقال فایل‌های بازی‌های PS5 به حافظه‌های اکسترنال را فراهم کند. البته که این بازی‌ها براساس معماری حافظه‌ی SSD کنسول ساخته شده‌اند و موقع اجرا باید نصب‌شده روی SSD باشند. اما اگر بتوان فایل‌ها را مثلا به هارد اکسترنال انتقال داد، گیمر راحت‌تر می‌تواند به مدیریت حافظه‌ی کنسول خود بپردازد. زیرا هر بازی را که برای مدتی لازم ندارد وارد حافظه‌ی اکسترنال می‌کند و سپس هروقت که قصد اجرای مجدد آن بازی را داشت، فایل‌ها را از حافظه‌ی اکسترنال به حافظه‌ی SSD کنسول پلی استیشن 5 سونی بازمی‌گرداند. بدون اینکه هر بار برای خالی کردن حافظه‌ی داخلی مجبور به پاک کردن کامل فایل‌ها و بعدا برای اجرای دوباره‌ی بازی مجبور به دانلود آن از ابتدا باشد. این قابلیت با آپدیتی که فردا از راه می‌رسد، به‌طور کامل در اختیار گیمرها قرار می‌گیرد.

پلی استیشن 5 در حالت افقی

با آپدیت جدید از حالا به بعد گیمرهای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 می‌توانند درکنار یکدیگر از قابلیت Share Play بهره ببرند. مثلا اگر شما کنسول پلی استیشن 5 دارید و دوست شما کنسول پلی استیشن 4 دارد، شما می‌توانید موقع صحبت با او صفحه‌ی بازی خود را با قابلیت Share Play به وی نشان بدهید و حتی بگذارید که او کنترل بازی را برعهده بگیرد. این پروسه به شکل برعکس هم بدون مشکل انجام می‌شود. همچنین بازی‌های کواپ دیگر به‌سادگی با همین روش قابل اجرا هستند. مثلا بازیکن موقع تجربه‌ی بازی روی پلی استیشن 4 خود با Share Play اجازه می‌دهد که دوست او در پلی استیشن 5 وظیفه‌ی کنترل شخصیت دوم را برعهده بگیرد.

سونی با این آپدیت نرم‌افزاری Game Base کنسول پلی استیشن 5 (نوار پایینی در UI پی اس فایو که با زدن دکمه PS دوال‌سنس ظاهر می‌شود) را هم بهتر از قبل کرده است تا دسترسی به بخش‌های مختلف پلی استیشن 5 برای گیمر آسان‌تر شود. تغییر ابعاد برخی از موارد در صفحه‌ی اصلی و شخصی‌سازی لایبری بازی‌ها نیز از جمله پیشرفت‌های نرم‌افزاری دیگری هستند که با آپدیت جدید از راه می‌رسند. قابلیت‌های نرم‌افزار موبایل پلی استیشن و میزان هماهنگی آن با کنسول پلی استیشن 5 نیز فردا با عرضه‌ی آپدیت جدید افزایش می‌یابد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده