// سه شنبه, ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۸

افزایش تعداد گیمرهای میان سال و کهنسال جهان

نتیجه‌ی یک تحقیق معتبر نشان می‌دهد که تعداد گیمرهای حاضر در بین افراد دارای سن‌های بالاتر رو به افزایش است. انسان‌های بیشتری در سنین بالا هم با بازی‌های ویدیویی همراه می‌شوند.

۲۴ درصد والدین درکنار پدربزرگ و مادربزرگ گاهی با فرزندهای خانواده مشغول تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی می‌شوند

شرکت GlobalWebIndex اعلام کرد که مطابق آمار، تعداد گیمرهای دارای سن‌های ۵۵ تا ۶۴ سال طی سه سال اخیر با افزایش ۳۲ درصدی مواجه شده است!

در همین حین گزارش معتبر تیم NPD هم مدتی قبل نوشت تعداد گیمرهای بازی‌های موبایل با سن بالاتر از ۴۵ سال، در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۷ درصد افزایش را تجربه کرد. شاید بخشی از این رشد مربوط‌به خانه‌نشینی اجباری افراد در دوران شیوع کووید 19 باشد. اما چنین رشدی به مراتب بزرگ‌تر از آن است که بخواهد فقط با همین یک عامل توضیح داده شود.

همچنین تحقیقات گسترده‌ی GlobalWebIndex نشان می‌دهد که ۸۴ درصد افرادی که داخل جهان به هر شکلی از اینترنت استفاده می‌کنند، قطعا بخشی از زندگی خود را به تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی اختصاص می‌دهند. ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که می‌خوانیم مطابق نتایج تحقیق، ۲۴ درصد والدین درکنار پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها گاهی همراه‌با فرزندهای خانواده مشغول تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی به‌عنوان یک سرگرمی دسته‌جمعی هستند.

پدربزرگ و نوه در حال صحبت با یکدیگر راجع به تجربه بازی های ویدیویی

دیوید ملیا، نایب رئیس بخش ورزش و ویدیوگیم در شرکت Global Web Index با انتقاد از رویکرد برخی رسانه‌های غیرویدیوگیمی در به تصویر کشیدن گیمرها/بازیکن‌های بازی‌های ویدیویی می‌نویسد: «گیمرها معمولا در این رسانه‌ها به اشکالی خاص نشان داده می‌شوند. ولی مثل بسیاری از کلیشه‌های پوچ دیگر، آن‌ها لزوما افرادی نیستند که شما (خطاب به افراد ناآشنا با هنر هشتم) فکر می‌کنید». GWI در تحقیقات خود حدود ۱۹۵۰۰ شخص را به‌عنوان نمونه مورد بررسی قرار داده است؛ افرادی که متعلق به نقاط مختلف جهان هستند.


منبع Games Industry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده