نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۷

Mighty Doom ؛ بازی مخفی اندروید از ایکس باکس و بتسدا

بازی Mighty Doom یک اسپین آف موبایلی از سری DOOM است که مخفیانه و بدون اعلام قبلی بتسدا یا مایکروسافت به فاز early access وارد شده است.

شاید یکی از غافلگیرکننده‌ترین اخبار امروز به مجموعه‌ی DOOM تعلق داشته باشد. البته اینبار کاری به شوتر جذاب و فوق‌العاده‌ی DOOM Eternal یا بسته الحاقی Ancient Gods Part 2 نداریم؛ بلکه بحث سر یک بازی مخفی به نام Mighty Doom است که توسط استودیوی آلفا داگز از بتسدا سافتورکز در دست ساخت بوده است. یک بازی اختصاصی پلتفرم موبایل که به‌عنوان اسپین آف مجموعه‌ی اصلی DOOM برای گوشی‌های اندروید ساخته می‌شود. آلفا داگز و استودیوهای بازی‌سازی بتسدا که حالا یکی از زیرمجموعه‌های فرست پارتی ایکس باکس محسوب می‌شوند، Mighty Doom را به‌عنوان جدیدترین اقدام مایکروسافت با هدف تصاحب موبایل گیمینگ آماده‌ی ورود به بازار می‌کنند.

ظاهراً استایل و گیم‌پلی بازی Mighty Doom به‌طور محسوسی از بازی موبایل Archero الهام می‌گیرد. البته همان‌طور که از نام این بازی نیز مشخص است، حال و هوای بازی‌های مجموعه‌ی DOOM از مهم‌ترین شاخصه‌های ساختاری آن خواهد بود. بازیکنان در این بازی کنترل شخصی «Mini Slayer» را برعهده دارند و همینطور که از میان مراحل متعدد و موجودات شیطانی دنیای بازی عبور می‌کنند، به توان آن‌ها در بازی افزوده خواهد شد. نکته قابل ذکر دیگر این است که Mighty Doom تنها با یک دست نیز قابل استفاده خواهد بود؛ بنابراین با یک گزینه مناسب برای کژوال گیمرها مواجه هستیم.

گیم پلی بازی Mighty Doom

باید در اینجا به این نکته اشاره کنیم که Mighty Doom یک بازی جدید موبایل محسوب نمی‌شود. درواقع این بازی مدت‌ها است که در فهرست فروشگاه‌ گوگل پلی استور گوشی‌های اندرویدی قرار داشته و فقط پیدا کردن آن بسیار سخت بوده است. چراکه این بازی در نتایج جستجوی گوگل پلی نمایش داده نشده و اجازه نصب آن نیز به اکثر کاربران داده نمی‌شود. بتسدا و آلفا داگ خبر آغاز به کار نسخه early access این بازی اعلام نکرده و حتی به وجود این بازی نیز اشاره خاصی نکردند.

با اینحال، Alpha Dog حالا زیر چتر ایکس باکس قرار گرفته بازیکنان بیش‌ازپیش علاقه‌مند به تجربه نتیجه کار آن‌ها در پلتفرم موبایل هستند. از طرفی Mighty Doom تلاش تازه‌ای برای آوردن مجموعه بازی‌های AAA به گوشی‌های موبایل محسوب می‌شود.

این در حالی است که مایکروسافت پیش از این هم تجربه ورود به دنیای بازی‌های موبایلی را داشته است. شاید بتوان از میان یکی از جدیدترین پروژه‌های این شرکت، به Forza Street اشاره کرد اما بازی‌های موبایلی مایکروسافت سابقه طول و درازی در شکست‌های متوالی دارند. اگر نهایتاً شاهد انتشار نسخه کامل Mighty Doom بوده یا حداقل اجازه دسترسی به نسخه early access آن گسترش پیدا کند، تماشای تلاش جدید این شرکت برای موفقیت در این حوزه می‌تواند جالب توجه باشد.

تصاویری از بازی موبایل Mighty Doom

شاید یکی از امیدهای اصلی مایکروسافت برای حضور قدرتمند در حوزه موبایل گیمینگ Xbox Cloud Gaming یا همان Project xCloud باشد که به‌عنوان بخشی از سرویس Xbox Game Pass Ultimate ارائه می‌شود. مشترکین این سرویس می‌توانند با بهره‌گیری از فناوری کلاود گیمینگ تعداد زیادی از بازی‌های باکیفیت پلتفرم ایکس باکس را مستقیماً ازطریق دستگاه‌های اندرویدی خود تجربه کنند. این موارد شامل برخی از بهترین بازی‌های ایکس باکس گیم پس نیز می‌شوند. بسیاری از این بازی‌ها مثل Minecraft Dungeons حتی بدون استفاده از کنترلر نیز قابل استفاده بوده و به کنترل لمسی مجهز هستند.

اگر علاقه‌مند به تجربه نسخه «دسترسی اولیه» بازی Mighty Doom هستید، می‌توانید از این لینک به آن دسترسی داشته باشید.


منبع windowscentral
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده