// جمعه, ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۰

احتمال بازگشت خالق مجموعه Gears of War به بازیسازی

باتوجه‌به یک توئیت جدید به نظر می‌رسد که احتمال دارد کلیف بلزینسکی، بازی‌ساز شناخته‌شده بالاخره مشغول بازگشتن به جهان بازی‌سازی باشد.

کلیف بلزینسکی ۴۶ساله بدون شک بی‌دلیل انقدر معروف نشده است. او که از ۱۵سالگی به‌تنهایی بازی کامل می‌ساخت و در سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۲ فعالیت‌های ویدیوگیمی پرفایده‌ای در شرکت اپیک گیمز داشت، در سال ۲۰۱۸ میلادی از دنیای ویدیوگیم خداحافظی کرد. تلاش‌های بلزینسکی برای رساندن چند بازی به موفقیت مالی جواب ندادند و او در عین برخورداری از ثروت فراوان، کم‌وبیش شکست‌خورده صنعت بازی‌سازی را ترک کرد. چند بار هم شایعاتی راجع به احتمال بازگشت او منتشر شدند و درنهایت راه به جایی نبردند.

بااین‌حال همه احساس می‌کردند که خالق مجموعه بازی Unreal، سری بازی Gears of War، بازی Bulletstorm و چندین و چند محصول دیگر امکان ندارد بتواند وقتی هنوز ۵۰ساله هم نشده است، به بازنشستگی کامل برسد. آن هم وقتی چه در رسانه‌های ویدیوگیمی، چه در صنعت بازی‌سازی و چه میان گیمرها همچنان از محبوبیت و شناخته‌شدگی قابل توجهی برخوردار است. وی به‌تازگی در یک توئیت نوشت: «بله باید بگویم که در حال کار روی چیزهای جدیدی هستم و حتما درک می‌کنید که چه‌قدر عذاب آور است که تا مدتی هر روز باید به یاد خود بیاورید که هنوز نمی‌توانید راجع به آن‌ها صحبت کنید. باید با شرایط کنار آمد. شما را دوست دارم». البته او در ریپلای به همین توئیت نوشت: «فراموش نکنید که شاید [پروژه‌ی جدید من] لزوما یک بازی ویدیویی نباشد».

وی به طرز واضحی به شکل ۱۰۰ درصدی هم ارتباط این پروژه با جهان بازی‌های ویدیویی را رد نکرد و شاید می‌خواهد بعدا مخاطب‌ها را بیشتر سورپرایز کند. همچنین او در یک توئیت دیگر نوشت: «من عاشق این هستم که هر بار می‌گویم دارم روی چیزی کار می‌کنم، همه آن را به سرعت و با قطعیت به بازی‌های ویدیویی ربط می‌دهند. من یک کتاب بیوگرافی نوشتم، نمایش‌های را در تئاتر برادوی تهیه‌کنندگی کردم و سابقه‌ی فعالیت در سینما را هم دارم. من چند رستوران افتتاح کرده‌ام. البته که بازی‌های ویدیویی همیشه قلب (عشق) من را دارند». باید پذیرفت که او به خوبی توضیح داد که ممکن است پروژه‌ی جدید او به هرکدام از این موارد مربوط باشد. ولی طرفدارها می‌گویند که باز هم به شکلی واضح، بلزینسکی دیگر شایعه‌ی بازگشت به جهان بازی‌سازی را به شکل ۱۰۰ درصدی رد نکرده است.

عده‌ای هم باتوجه‌به ریپلای‌های رامی اسماعیل به کلیف بلزینسکی می‌گویند که شاید این دو قصد همکاری با یکدیگر را دارند. ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که می‌دانیم رامی اسماعیل هم گفته است که به‌زودی سراغ رونمایی از پروژه‌ی بعدی خود می‌رود.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده