نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۰

برخورد قانونی توییچ با رفتارهای نامناسب خارج از این سرویس

پلتفرم استریم محتوای گیمینگ Twitch دستورالعمل‌های جدیدی را به کاربران ابلاغ کرده که به موجب آن سعی در مقابله با رفتارهای نفرت آمیز و اذیت و آزار اعضای جامعه کاربری توییچ حتی خارج از این پلتفرم خواهد داشت.

قوانین و دستورالعملهای جدید Twitch در آپدیت جدید به دو بخش Category One و Category Two تقسیم شده و به‌طور ویژه روی پیگرد قانونی رفتارهای هنجارشکنانه در داخل یا خارج از پلتفرم توییچ تمرکز دارد. براین اساس، اختیارات قانونی بیشتری در اختیار توییچ قرار گرفته تا بهتر پیگیر آسیب‌های اجتماعی این پلتفرم استریمینگ شود.

در متن این بیانیه نوشته شده:

«دسته‌بندی اول: در مواقعی که شخصی داخل یا خارج از پلتفرم توییچ مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد، اگر ثابت شود این رفتار به هر نحوی به اتفاقات داخل پلتفرم توییچ ارتباط داشته، ما به‌صورت قانونی در آن ورود خواهیم کرد. به‌عنوان مثال، اگر گزارشی از مزاحمت، توهین یا آزار و اذیت مجازی در شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر به‌دست ما برسد، درصورت هرگونه ارتباط میان این قضیه با اتفاقاتی که در یک استریم آنلاین رخ داده، پیگرد قانونی آن جزء اختیارات ما خواهد بود. سیاست‌های فعلی ما برای موضوعات خارج از سرویس به این ترتیب بوده قابل تغییر نخواهد بود.»

«دسته‌بندی دوم: از این پس می‌توانیم دربرابر اهانت‌ها و تهدیدات جدی که می‌توانند برای جامعه کاربری توییچ خطرآفرین باشند، حتی خارج از پلتفرم توییچ اقدام قانونی انجام دهیم.»

برنامه موبایل توییچ

Twitch توضیح داده که دسته‌بندی دوم به اقدامات خشونت آمیز شامل هرگونه تهدید نسبت به اعضای جامعه کاربری، عضویت در گروه‌های نفرت پراکنی، سوءاستفاده اخلاقی و رفتار نامناسب علیه کودکان می‌شود. شما می‌توانید فهرست کامل این موارد را در سایت رسمی توییچ مشاهده کنید.

Twitch در ادامه‌ی توضیحات خود می‌نویسد: «این رفتارها نمایانگر شماری از برجسته‌ترین آسیب‌های جسمی و روانی هستند اما می‌دانیم که نمی‌توان تمامی مصداق‌های اذیت و آزار را در این فهرست جا داد. اقدام علیه رفتارهای نامناسب در خارج از پلتفرم توییچ، یک رویکرد جدید برای ما و کل صنعت بازی در مقیاس بزرگ است. اما این چیزی است که به آن اعتقاد داریم و در اجرای آن از هرتلاشی فروگذار نخواهیم کرد. بنابراین شاید درحال حاضر قادر به بررسی تمامی رفتارهایی که خارج از توییچ رخ می‌دهند نباشیم؛ اما این یک رویکرد پیوسته و مداوم برای شرکت بوده و هدف نمایی ما فراهم کردن محیطی امن‌تر برای همه‌ی مخاطبان است.»

استریمرهای توییچ

توییچ اعلام کرده که برای پیشبرد این هدف؛ با یک آژانس بازرسی ناشناس همکاری کرده و به کمک شرکت‌های ترد پارتی فعال در حوزه‌های حقوقی، اقدامات خود را به بهترین نحو انجام خواهد داد. همچنین این شرکت یک آدرس ایمیل محرمانه (OSIT@twitch.tv) را برای دریافت گزارش‌های کاربران پیش‌بینی کرده که به جرایم خارج از پلتفرم توییچ اختصاص دارد.

در همین راستا، یکی از استریمرهای توییچ به نام Ryan “Gootecks” Gutierrez را که خارج از پلتفرم توییچ پیام‌هایی را برای تشویق حمله کنندگان به کاخ کنگره آمریکا منتشر کرده بود به‌صورت دائمی مسدود کرد.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده