نویسنده: مهرداد داودی
// دوشنبه, ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۲

کارزار و بیانیه اعتراضی بازی سازان علیه بنیاد ملی بازی های رایانه ای

بازی‌سازان ایرانی با تشکیل یک کارزار اعتراضی خطاب به بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای خواستار تغییر رویکرد این نهاد شده‌اند.

بازی‌سازان ایرانی و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ ای همواره روزهای چالش برانگیزی را دربرابر یکدیگر گذرانده‌اند. این چالش‌ها و اختلافات در این روزها به اوج خود رسیده است، چراکه بازی‌سازان ایرانی اخیرا کارزاری اعتراضی را خطاب به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تدارک دیده‌اند. آن‌ها در متن بیانیه این کارزار «ضمن ابراز نگرانی از خطر نابودی صنعت بازی‌های رایانه‌ای در ایران به برخی مشکلات و راهکارها اشاره می‌کنند».

در این بیانیه که با عنوان «حمایت از صنعت بازی» منتشر شده، به مواردی همچون «عدم اعتماد به تولید داخل و ایجاد ساختارهای نظارتی دست‌وپاگیر»، «حذف تنوع فرهنگی از بازی‌های تولیدی و مکتوب نبودن معیارهای ممیزی» و «نگرانی برای تأخیر و توان ممیزی حجم بازی‌های تولیدی و موجود بازار» اشاره کرده‌اند. آن‌ها برای هرکدام از این موارد، توضیحاتی را نیز به‌دست داده‌اند.

لگو بنیاد ملی بازی های رایانه ای با زمینه سبز

در این بیانیه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای «یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بازی‌سازان داخلی» قلمداد شده و پروسه صدور مجوز برای بازی‌های داخلی دارای فرایندی «کند و زمان‌بر» عنوان شده است. در متن این بیانیه همچنین از پروسه ممیزی بنیاد به‌عنوان پروسه‌ای «سختگیرانه و غیرشفاف» یاد شده است. در بیانیه کازار «حمایت از صنعت بازی» آمده است که «متاسفانه حوزه نظارت در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با فیلترینگ و فشار و ممیزی افراطی و سلیقه‌ای در تلاش است تا تولیدات داخل را از نظر محتوایی صرفاً به یک جهت هدایت کند.»

کارزار «حمایت از صنعت بازی» از تاریخ ۱۷ اسفند ماه آغاز شده است و تا ۳۱ اردیبهشت ادامه دارد. این کارزار تاکنون بیش از ۷۷۰ امضاء داشته است. افراد برای امضاء این کارزار موظفند نام و نام خانوادگی خود، سمتِ شغلی، نام مجموعه محل فعالیت و شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنند. شما کاربران زومجی نسبت به کارزار «حمایت از صنعت» بازی چه نظری دارید؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده