نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۰

جدایی اعضای کلیدی تیم تولید بلادبورن و ریمیک Demon's Souls از استودیو ژاپن سونی

به‌دنبال تغییر رویه استودیو ژاپن سونی، چند عضو دیگر آن از شرکت سونی خارج می‌شوند.

سونی قرار است امروز استودیو ژاپن خود را با تغییری اساسی مواجه کند. به این ترتیب که برخی از اعضاء استودیو از آن جدا شده و باقیمانده تیم و استودیو به استودیو Team ASOBI، سازنده بازی Astro's Playroom ملحق می‌شوند تا این تیم فضا و امکانات بیشتری برای پیشبرد اهداف خود داشته باشد. به‌ همین ترتیب، در راستای جدایی اعضاء استودیو، شانسوکه سایتو، طراح کاراکتر و انیماتور بازی‌های Gravity Rush و همچنین کارگردان هنری بازی Gravity Rush 2 از استودیو ژاپن سونی جدا شد.

کنتارو موتومورا، تهیه‌کننده ارشد Bloodborne نیز که بیش از دو دهه با سونی همکاری کرده بود، جدایی خود از سونی را اعلام کرد. همچنین گوین مور، کارگردان خلاق ریمیک بازی Demon's Souls با انتشار توییتی از اعضاء استودیوهای ژاپن و بلوپوینت تقدیر کرده است. توییتی که می‌تواند دو احتمال جدایی خود مور یا جدایی برخی از اعضای این دو استودیو را به ذهن متبادر ‌کند. 

بررسی بازی Astro

جدایی سایتو و موتومورا اولین فقره جدایی از سونی نیست و کچیرو تویاما، کارگردان هر دو نسخه Grtavity Rush، اولین بازی Silent Hill و مجموعه Siren در دسامبر از سونی خارج شد. کوزانوبو ساتو نیز دیگر فردی است که پس از دو دهه کار برای سونی، از شرکت ژاپنی جدا شده است. در گذشته گزارش‌هایی دال بر تصمیم سونی مبنی بر تعدیل نیروهای استودیو ژاپن و ادغام این استودیو با Team ASOBI به گوش رسیده بود. خود سونی نیز این موضوع را در بیانیه‌ای تایید کرد و به‌همین ترتیب پروسه ادغام و تغییر رویکرد استودیو ژاپن از امروز آغاز شده است.

جالب آنکه جیم رایان، رئیس پلی استیشن تا پیش از اعلام رسمی این موضوع، آن را به‌صورتی غیرمستقیم رد می‌کرد. برای نمونه او از جملاتی چون ژاپن همچنان بازاری بسیار مهم است و تمام استودیوهای سونی اهمیت دارند، استفاده می‌کرد. به‌هرحال، استودیو ژاپن سونی قرار است به Team ASOBI اضافه شود و احتمالا در آینده نیز اخبار بیشتری از جدایی اعضاء آن به‌دست برسد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده