// یکشنبه, ۸ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۱

پاداش حقوقی قابل توجه سونی به کارمندها به خاطر موفقیت مالی عظیم

سونی به این خاطر که موفق‌ترین سال مالی خود در تاریخ شرکت را پشت سر می‌گذارد، پاداش حقوقی بسیار زیادی را تحویل کارمندهای خود می‌دهد.

کارمندهای سونی در پایان سال مالی جاری که به‌زودی به اتمام می‌رسد، به اندازه‌ی حقوق هفت ماه خود پاداش مالی می‌گیرند. شرکت سونی در تاریخ فعالیت خود هرگز پاداش‌های حقوقی به این بزرگی را تقدیم کارمندها نکرده بود. زیرا سال مالی اخیر، موفق‌ترین سال مالی شرکت سونی در تاریخ آن بوده است. مسئله فقط راجع به رسیدن سونی به بیشترین درآمد در تاریخ خود طی این سال مالی نیست. بلکه از لحاظ سودآوری خالص هم ظاهرا سونی بهترین سال خود را پشت سر گذاشته است و به همین خاطر قصد تقدیر از کارمندها را دارد.

مطابق گزارش‌ها سونی در سال مالی اخیر بیشتر از ۱۰ میلیارد دلار سود خالص کسب کرد

پاداش حقوقی مورد بحث حتی فراتر از درخواست اتحادیه‌ی کارمندها از سونی بوده است و نشان می‌دهد که شرکت ژاپنی به‌شدت از موفقیت مالی به‌دست آمده رضایت دارد. در طول دو دهه‌ی اخیر، این نخستین بار است که سونی پاداش حقوقی را بالاتر از درخواست اتحادیه پرداخت می‌کند.

همچنین گفته می‌شود که علاوه‌بر کل شرکت، بخش بازی‌های ویدیویی شرکت سونی یا همان برند پلی استیشن هم موفق‌ترین سال مالی خود در تاریخ را پشت سر گذاشته است. در نتیجه قطعا عرضه‌ی پلی استیشن 5 و افزایش تمایل مردم به پرداخت پول برای سرگرمی در دوران خانه‌نشینی اجباری به‌خاطر کرونا، تاثیر قابل توجهی روی تبدیل شدن این سال مالی به سودآورترین سال مالی سونی تا به امروز دارد. به نظر می‌رسد که سونی همزمان با انتشار گزارش مفصل سال مالی اخیر، اعلام می‌کند که تا آخر این سال مالی توانست بیش از ۷.۶ میلیون پلی استیشن 5 بفروشد؛ عددی که رسما کنسول را به موفق‌ترین فروش افتتاحیه‌ی یک کنسول بازی ویدیویی در تاریخ می‌رساند.

پلی استیشن 5

رسانه NHK می‌گوید واحد پلی استیشن شرکت سونی در سال مالی اخیر بیشتر از ۲۵ میلیارد دلار درآمد و بیشتر از ۳.۲ میلیارد دلار سود خالص داشته است؛ اعدادی که هر دو برای برند پلی استیشن رکوردشکن هستند. در همین حین بخش موسیقی و انیمه‌های شرکت سونی هم ۱۷.۵ درصد افزایش درآمد را تجربه کردند. سونی چند روز قبل در یک بیانیه نوشت همه‌ی موفقیت‌های اخیر در حالی حاصل شده‌اند که شرکت هنوز نتوانست به اندازه‌ی درخواست مردم، پلی استیشن 5 را به بازار برساند. اما شرکت ژاپنی می‌گوید که تمام تلاش خود را برای افزایش موجودی PS5 خواهد کرد.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده