// جمعه, ۶ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۳

افزایش احتمال معرفی بازی جدید هیدئو کوجیما در هفته های آتی

یوجی شینکاوا، طراح هنری سری بازی Metal Gear و بازی Death Stranding به‌تازگی گفت که احتمالا پروژه‌ی جدید استودیو کوجیما پروداکشنز به‌زودی معرفی خواهد شد.

اکنون بیشتر از یک سال از عرضه‌ی بازی دث استرندینگ، اثر هیدئو کوجیما روی پلی استیشن 4 می‌گذرد و ماه‌ها است که گیمرهای کامپیوترهای شخصی هم مشغول تجربه‌ی بازی هستند. هیدئو کوجیما که به‌تازگی باتوجه‌به «نظرات بسیار مثبت» در استیم (میانگین بررسی‌های بیشتر از ۳۰ هزار کاربر Steam که ساعت‌ها به تجربه‌ی بازی Death Stranding پرداختند) از جلب شدن توجه آن‌ها به اثر ابراز خوشحالی کرد، اکنون مشغول پروژه‌ی بعدی است.

در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۰ میلادی، تعداد اعضای استودیو بازی‌سازی کوجیما پروداکشنز ۲۵ نفر افزایش پیدا کرد؛ با ۲۵ بازی‌ساز که مطابق آگهی رسمی، باید تجربه و دانش ویدیوگیمی قابل توجهی را با خود به استودیو می‌آوردند. زیرا دث استرندینگ که مطابق گزارش‌ها چه در فروش و چه در دریافت جوایز فراتر از همه‌ی پیش‌بینی‌های سونی ظاهر شد، هم بودجه‌ی ساخت خود را برگرداند و هم بودجه‌ی لازم برای پروژه‌های بعدی را تحویل کوجیما پروداکشنز داد.

سم پورتر بریجز با بازی نورمن ریداس در حال بغل کردن بی بی در بازی دث استرندینگ هیدئو کوجیما مقابل موجودات ترسناک

به‌تازگی رسانه Al Hub در یک مصاحبه از یوجی شینکاوا، همکار قدیمی هیدئو کوجیما پرسید که آیا می‌تواند اطلاعاتی راجع به دومین بازی کوجیما پروداکشنز را با طرفداران به اشتراک بگذارد یا نه؟ شینکاوا پاسخ داد: «بله. مشخص است که مشغول انجام کاری بوده‌ام. می‌توانم به شما بگویم که احتمالا بسیار زود می‌توانیم به معرفی آن بپردازیم». شینکاوا طراح هنری اصلی اکثر بازی‌های هیدئو کوجیما است.

به محض عرضه‌ی بازی Death Stranding، هیدئو کوجیما شروع به صحبت راجع به آثار ترسناک و تمایل خود به خلق آن‌ها کرد. او حتی گفت بعید نیست که پیش از عرضه‌ی بازی بزرگ بعدی استودیو، آثاری کوچک‌تر و اپیزودیک را هم تقدیم مخاطب کند که فقط به‌صورت دیجیتالی عرضه می‌شود. اما در ماه آوریل سال ۲۰۲۰ میلادی او نوشت با اینکه مشغول کار جدی روی اثر جدید و اصلی استودیو شده، به‌شدت عصبانی است که یکی از بازی‌های او از بین رفت. ماه‌ها گذشت تا در آخر رسانه VGC گزارش داد که منظور کوجیما از آن پروژه، یک بازی ترسناک اپیزودیک و بناشده روی سیستم کلود گیمینگ بود؛ پروژه‌ای که به سرعت توسط فیل هریسون و گوگل Stadia لغو شد. مدتی قبل مجسمه‌ی لودنس (نماد استودیو کوجیما پروداکشنز) در اتاق فیل اسپنسر دیده شد و به همین خاطر عده‌ای گفتند که نکند آن بازی متمرکز روی سیستم‌های ابری قرار است برای ایکس باکس کلود گیمینگ عرضه شود؟

بازی Death Stranding که در سال ۲۰۲۰ میلادی هم جوایز قابل توجهی را برد، در سال ۲۰۱۹ میلادی با ۱۱۰ جایزه Game of The Year (بازی برتر سال) پیشتاز بود. در نتیجه غیرممکن نیست که اثر جدید کوجیما پروداکشنز دنباله‌ی دث استرندینگ باشد. زیرا حتی فارغ از موفقیت‌های مالی و تحسین‌ها، مشخص است که اثر مورد بحث جامعه‌ی به خصوصی از طرفداران پروپاقرص را پیرامون خود تشکیل داد. حتی در برخی از طرح‌های دیده‌شده از بازی بعدی کوجیما پروداکشنز می‌شد شاهد اشاراتی به جهان دث استرندینگ بود. هرچند ممکن است که اثر تازه‌ی هیدئو کوجیما یک بازی ترسناک یا یک بازی غیرترسناک کاملا جدید باشد.

در همین حین مطابق شایعه‌ی منتشرشده از سوی منبعی که بارها درستی حرف‌های او اثبات شده‌اند، به‌زودی بازی Death Stranding: Extended Edition هم معرفی می‌شود که علاوه‌بر پیشرفت فنی قابل‌توجه روی پلی استیشن 5 سونی، ظاهرا قرار است یک DLC داستانی جدید و گسترده را هم تقدیم گیمرها کند.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده