// پنجشنبه, ۵ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۱۴

تاسیس استودیو جدید توسط کارگردان خلاق سابق بازی GhostWire: Tokyo

 ایکومی ناکامورا، کارگردان خلاق سابق استودیو Tango Gameworks و بازی GhostWire: Tokyo، به‌تازگی بیان کرد که او یک استودیو بازی‌سازی مستقل تأسیس کرده است.

در یک فیلم مستند ویدیویی که در کانال یوتیوب Cutscenes منتشر شد، ایکومی ناکامورا در مورد تصمیم خود برای ترک استودیوی سازنده‌ی بازی GhostWire: Tokyo یعنی Tango Gameworks پس از ۹ سال و آرزوهایش برای استودیوی جدید خود صحبت کرد. این فیلم ناکامورا را هنگام بازدید و عکاسی از ویرانه‌های مختلف و ساختمانی متروکه که در ابتدا قرار بود مجتمعی مسکونی و ۹ طبقه باشد اما حدود ۳۰ سال پیش متروکه شد، دنبال می‌کند. او می‌گوید: «من افسانه‌های شهری و همه چیزهایی را که مربوط به عالم غیب است بسیار دوست دارم. همچنین من به Fringe science یعنی استفاده از علم برای حل رمز و رازهای ارواح نیز علاقه دارم.» 

ناکامورا اولین تجربه خود از بازی‌های ویدئویی را بازگو می‌کند و می‌گوید که او پس از بازی کردن بازی‌های Resident Evil ،‌Final Fantasy 7 و Devil May Cry روی پلی استیشن در دوران ابتدایی، تصمیم می‌گیرد که وارد این صنعت شود. او اکنون ۱۶ سال می‌شود که در این صنعت مشغول به کار بوده است. او ابتدا به‌عنوان یک آرتیست روی بازی Okami از استودیو کپکام شروع به کار کرد و سپس روی بازی‌های Bayonetta و بازی Scalebound که متاسفانه لغو شد در استودیو PlatinumGames مشغول به کار شد.

او سپس تقریباً یک دهه را در استودیو Tango Gameworks که در سال ۲۰۱۰ توسط خالق بازی Resident Evil یعنی شینجی میکامی تأسیس شد، مشغول به کار بود. در طی آن زمان او روی بازی The Evil Within در سال ۲۰۱۴، دنباله‌ی این بازی یعنی The Evil Within 2 در سال ۲۰۱۷ و به‌تازگی روی GhostWire Tokyo کار کرد. عملکرد شدیدا بامزه و دوست‌داشتنی او حین معرفی بازی جدید شینجی میکامی و استودیو Tango Gameworks در E3 2019، او را به‌یکی از اصلی‌ترین و پربحث‌ترین موضوعات شب اول E3 2019 تبدیل کرد اما او فقط سه ماه بعد تانگو را ترک کرد.

او در این‌باره گفت: «رسیدن به آن نقطه مانند شیرجه‌ای طولانی در زیر آب بود. من مدتی می‌‌شد که بیمار بودم.» ناکامورا به یاد می‌آورد که چگونه همکاران رتبه بالای او در کپکام برای ساخت بازی زیر میزهایشان می‌خوابیدند که این کار میزان اشتیاق آن‌ها را نشان می‌داد. اگرچه در استودیو Tango Gameworks چنین شرایطی نبود و فشار کاری آن‌جا بر سلامتی او تأثیر منفی گذاشته بود.

نمایی از پشت سر فردی در بازی GhostWire Tokyo

او می‌گوید: «اگر سالم نباشید نمی‌توانید بازی بسازید. من داشتم فکر کردم که شاید راهی برای من وجود ندارد که بتوانم درحالی‌که احساس بهتری دارم بازی بسازم. بنابراین قبل از اینکه خیلی دیر شود تصمیم گرفتم استعفا بدهم.» درحالی‌که ترک کردن بازی Ghostwire Tokyo بسیار برای ناکامورا سخت بود و او هنوز از آن به‌عنوان فرزند خودش یاد می‌‌کند، اما بنابر گفته‌های خود او اگر او سالم نبود، این پروژه معنی نداشت.

ناکامورا می‌گوید هنگامی که تصمیم خود را برای ترک استودیو تانگو اعلام کرد‌، تعداد دو هزار پیام در LinkedIn از جمله پیام‌های پشتیبانی‌، پیشنهاد‌ها شغلی و دعوت نامه‌های متعددی برای بازدید از استودیوهای توسعه‌دهنده‌ی مختلف دریافت کرد. او در ادامه گفت:« این فرصتی برای من بود که به مسافرت بروم و یاد بگیرم چه چیزی باعث ایجاد یک محیط کار خوب می‌شود. من تصمیم گرفتم از این تجربه برای باز کردن استودیوی کوچک خود و ایجاد IP جدیدم استفاده کنم.»

ناکامورا مدیر خلاق بازی آینده‌ی خود خواهد بود و می‌گوید که او می‌خواهد مسئولیت بیشتری نسبت به گذشته به کارمندان خود بسپارد. او همچنین می‌خواهد افراد زیادی از کشورهای خارجی را نیز استخدام کند زیرا با اینکار چیزهای جدیدی در مورد فرهنگ‌های جدید یاد گرفته می‌شود. او در این‌باره گفت:« البته که یک مانع زبانی وجود دارد اما حتی برای کسی مثل من که نمی‌تواند به خوبی انگلیسی صحبت کند، من می‌خواهم با افرادی صحبت کنم که به قدری کنجکاو هستند که یکدیگر را بفهمند و درک کنند. اگر بتوانیم این نوع کار تیمی را برای کار روی یک بازی جدید پیاده کنیم، احساس می‌کنم که بتوانیم چیزهای جدیدی برای بازیکنان به ارمغان بیاوریم.» هدف دیگر ناکامورا دستیابی به برابری کامل جنسیتی در استودیوی خود است.

او در مورد پروژه‌های آینده‌ی این استودیو می‌گوید: «بسیاری از بازیکنان فکر می‌کنند من کسی هستم که فقط به سمت ترس و خشونت تمایل دارم. این حرف به‌نوعی درست است اما بااین‌حال، هدف دیگر من این است که بازی‌های بسیار جدی نسازم. اگر مجبور شوم خودم به یک شخصیت مارول تشبیه کنم، خودم را ددپول می‌بینم که از انتقام جویان کنار گذاشته شده است. من می‌خواهم یک بازی پر از شوخی‌های تاریک بسازم. کاش می‌توانستم بیشتر به شما بگویم.»


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده