// یکشنبه, ۱ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۷

گیر نکردن اتومبیل در نقاط خاص نقشه با آپدیت جدید بازی Cyberpunk 2077

استودیو سی‌دی پراجکت رد به صحبت راجع به چهار پیشرفتی پرداخت که گیمرهای بازی سایبرپانک 2077 پس از عرضه پچ 1.2 (بزرگ‌ترین آپدیت بازی) با آن‌ها مواجه خواهند شد.

مطابق آخرین اخبار بازی منتشرشده توسط سی‌دی پراجکت در چند هفته‌ی قبل، گیمرها انتظار دارند که پچ 1.2 یعنی بزرگ‌ترین آپدیت سایبرپانک 2077 را پیش از پایان یافتن ماه مارچ دریافت کنند؛ آپدیتی که انتظارات زیادی از آن می‌رود و به‌تازگی سی‌دی پراجکت برخی پیشرفت‌های حاضر در آن را برای گیمرها توضیح داد. البته یکی از اعضای کلیدی استودیو لهستانی سی‌دی پراجکت رد روی این نکته تاکید کرد که چهار پیشرفت نام‌برده، تنها بخشی از بهبودهای فنی قرارگرفته در پچ 1.2 را تشکیل می‌دهند و بازی Cyberpunk 2077 از جهات مختلف با پچ 1.2 پیشرفت می‌کند.

یکی از مشکلاتی که بسیاری از بازیکنان با آن دست‌وپنجه نرم کردند، موردی نیست غیر از گیر کردن ماشین در بخش‌هایی از نقشه بازی Cyberpunk 2077؛ به این شکل که اگر اتومبیل شما به کناره‌ی یک اتوبان گیر کند، عملا بیرون آوردن آن از این شرایط غیرممکن می‌شود. ولی بعد از عرضه پچ 1.2 دیگر در هر بخشی از نقشه که گیر بیفتید، می‌توانید با تکان دادن ماشین به شکل درست و به اندازه‌ی کافی اتومبیل را از آن وضعیت نجات بدهید.

نمایی از کاراکتر V در خیابان های خوش رنگ و لعاب بازی سایبرپانک 2077

یکی دیگر از مشکلات عجیب بازی Cyberpunk 2077 آن است که حتی وقتی شما در کوچه‌ای تاریک و به دور از چشم همه به یک NPC شلیک می‌کنید، ناگهان پلیس به‌معنی واقعی کلمه پشت سر V (شخصیت اصلی سایبرپانک 2077) ظاهر می‌شود. همین هم کاری کرد که بسیاری از گیمرها رفتار پلیس در بازی را کاملا غیرواقعی و حوصله‌سربر بدانند. سی‌دی پراجکت در پچ 1.2 این مشکل را تا حدی برطرف می‌کند. بعد از عرضه‌ی این آپدیت دیگر پلیس‌ها با فاصله‌ای به مراتب بیشتر از شما ظاهر می‌شوند؛ تا این توهم به وجود بیاید که آن‌ها با ماشین خود را به سر صحنه رساندند و گیمر فرصتی برای گریختن از مهلکه داشته باشد. در همین حین به محض ارتکاب جرم توسط شما، یک دِرون را در فاصله‌ی چند متری و پشت سر خود می‌بینید که مثلا در حال بررسی صحنه بوده است؛ تا باز این توهم ایجاد شود که پلیس ازطریق دوربین آن شاهد خلاف شما بود و خود را به سر صحنه‌ی جرم رساند.

استودیو سی‌دی پراجکت رد تاکید کرد که موارد توضیح داده‌شده تنها بخشی از پیشرفت‌های حاضر در پچ 1.2 بازی Cyberpunk 2077 هستند

افزایش میزان کنترل بازیکن روی اتومبیل حتی روی کامپیوترهایی که بازی را با فریم‌ریت پایین‌تری اجرا می‌کنند، یکی دیگر از مواردی است که پچ 1.2 با خود به بازی Cyberpunk 2077 می‌آورد. به‌گونه‌ای که از این به بعد حتی در صورت تجربه‌ی بازی روی سیستمی که سایبرپانک 2077 را فقط به‌صورت ۲۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌کند، بازیکن می‌تواند بدون کوبیده شدن اتومبیل به کناره‌های جاده مشغول رانندگی شود. همچنین در صورتی که روی پلتفرم PC با دکمه‌های انتخاب‌شده برای انجام کارهای مختلف مشکل داشتید، بعد از عرضه پچ 1.2 می‌توانید آن‌ها را به‌راحتی مطابق میل خود تغییر دهید. استفاده از چیپ‌های مختلف هم آسان‌تر می‌شوند و گیمرهایی که مدام ناخواسته مشغول جاخالی دادن می‌شدند و گاهی در موقعیت‌های مخفی‌کاری لو می‌رفتند، توانایی غیرفعال کردن جاخالی دادن با کلید به‌صورت کلی از منو را خواهند داشت.

سی‌دی پراجکت رد هنوز تاریخ عرضه‌ی دقیق پچ 1.2 بازی Cyberpunk 2077 را اعلام نکرده است. متاسفانه این شرکت چند هفته‌ی قبل آسیبی جدی از یک هک گسترده دید که روی شرایط کاری بازی‌سازهای آن هم تاثیر منفی گذاشت.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده