// چهار شنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۴

اخراج تعداد زیادی از اعضای اکتیویژن بلیزارد در دور جدید کاهش تعداد کارمند ها

همان‌گونه که در ماه‌های قبل هم دیده بودیم، مجددا اکتیویژن بلیزارد چندین و چند نفر را از کار برکنار کرد و در عین داشتن موفقیت‌های مالی بیشتر و بیشتر، تعداد اعضا خود را کاهش داد.

گویا هر چند هفته یک بار باید اکتیویژن بلیزارد به اخراج چندین و چند عضو خود بپردازد؛ همزمان با افزایش واضح درآمد و صد البته سنگین‌تر شدن مبالغ چک‌های نوشته‌شده برای تیم مدیریت شرکت! در گزارش رسمی اولیه اعلام شد که ۵۰ نفر از اعضا از کار بی‌کار می‌شوند؛ افرادی که به دو دپارتمان ورزش‌های الکترونیکی و برگزاری رویدادهای زنده تعلق داشتند. ولی حالا می‌دانیم که اکتیویژن بلیزارد از انتشار رسمی این گزارش فقط برای سرپوش گذاشتن روی عدد واقعی افراد اخراج‌شده بهره برد. زیرا در حقیقت حدودا ۱۹۰ نفر از اعضای اکتیویژن بلیزارد دیگر شغلی در این شرکت ندارند و باید آن را ترک کنند؛ آدم‌هایی که خیلی از آن‌ها متعلق به بخش‌های ورزش‌های الکترونیکی و رویدادهای زنده نبودند.

افراد حاضر در تیم King یعنی سازندگان بازی Candy Crush جزو اعضای اخراج‌شده‌ی اکتیویژن بلیزارد هستند. ماجرا وقتی عجیب‌تر می‌شود که به موفقیت بی‌پایان و عظیم سری بازی Call of Duty، سری بازی World of Warcraft، دیابلو و بازی Hearthstone می‌نگریم. واضح است که اکتیویژن بلیزارد انقدر اوضاع مالی خوبی را تجربه می‌کند که اگر می‌خواست، به‌سادگی می‌توانست به‌جای اخراج ۱۰ها کارمند سراغ افزایش حقوق همه برود. در نتیجه دلیل اصلی این اخراج‌ها افزایش توجه شرکت به برخی موارد بوده است. مثلا گفته می‌شود که اکتیویژن بلیزارد دیگر تمایل خاصی به حضور در رویدادهای واقعی ندارد و می‌خواهد پروسه‌ی تبلیغ بازی‌های خود را با رویدادهای دیجیتالی جلو ببرد. زیرا اکنون دیگر مسابقات Esports نیز به‌صورت آنلاین برگزار می‌شوند. دوران حکم‌فرمایی ویروس کرونا/کووید 19 بسیاری از عادات شرکت‌های بازی‌سازی را شاید برای همیشه تغییر داده است.

افراد اخراج‌شده تا سه ماه دیگر از اکتیویژن بلیزارد حقوق می‌گیرند و بیمه‌ی سلامت آن‌ها تا یک سال بعد از اخراج قطع نمی‌شود. همچنین اکتیویژن بلیزارد می‌گوید که به آن‌ها برای یافتن شغل جدید کمک خواهد کرد. راستی هرکدام از این افراد اخراج‌شده یک کارت هدیه ۲۰۰ دلاری برای پلتفرم Battle.Net دریافت کردند تا اگر خواستند مشغول خرید بازی‌های ویدیویی شوند. در همین حین اکتیویژن بلیزارد می‌گوید که در عین پشت سر گذاشتن چند دوره‌ی اخراج تعداد قابل توجهی از کارمندها می‌خواهد تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی، ۳۰۰۰ کارمند جدید را استخدام کند.


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده