نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۵

انتشار بازی Undertale در ایکس باکس گیم پس

بازی مستقل و دو بعدی Undertale که اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ منتشر شده بود، بالاخره ازطریق سرویس ایکس باکس گیم پس به پلتفرم مایکروسافت خواهد آمد.

وبسایت رسمی ایکس باکس به‌تازگی اعلام کرده که بازی نقش آفرینی و تحسین شده‌ی Undertale ساخته‌ی استودیوی مستقل Toby Fox به‌زودی برای کنسول‌های ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و سری اس در دسترس قرار خواهد گرفت. این بازی از تاریخ ۱۶ مارس (امروز) برای سرویس گیم پس منتشر می‌شود. Undertale پیش از این برای پی سی، سوییچ، PS4 و PS Vita منتشر شده بود.

ضمناً نسخه ایکس باکس بازی Undertale با یک سری محتوای انحصاری نیز همراه شده که شامل باس فایت‌های اضافی و دارایی‌های درون بازی بیشتر برای آنلاک کردن تروفی‌های مختلف در لوکیشن مخفی «Dog Shrine» می‌شود. نسخه‌های نینتندو سوییچ و پلی استیشن 4 این بازی نیز به همین ترتیب با یک سری محتوای مخصوص عرضه شده بودند.

ظاهراً محتوای انحصاری Dog Shrine در نسخه ایکس باکس ایکس بازی به‌صورت یک دستگاه بازی اسلات ماشین طراحی شده است. توسعه‌دهندگان بازی آندرتیل در استودیوی Toby Fox در سال‌های گذشته تقریباً سکوت کرده و اخبار زیادی از برنامه‌های پیش روی خود را منتشر نکردند. پروژه‌ای که ظاهراً Deltarune نام داشته و به‌نوعی با Undertale در ارتباط خواهد بود.

بازی Undertale در ایکس باکس گیم پس

فصل اول Deltarune هم‌اکنون به‌صورت رایگان برای پی سی، PS4 و سوییچ در دسترس قرار داده شده است اما هیچ خبری از زمان انتشار ادامه‌ی محتوای این بازی در دست نیست. بااین‌حال در این مدت شخصیت Sans از بازی Undertale در قالب یک جنگجوی Mii Fighter به بازی Super Smash Bros اضافه شده که طرفداران را خوشحال کرده است.

بازی Undertale در نقد و بررسی زومجی نیز امتیاز بسیار خوب ۹ را از آن خود کرده و از داستان‌گویی و شخصیت‌پردازی قوی، خلق لحظات به‌یادماندنی و سیستم مبارزه‌ی خلاقانه و جذاب آن به‌عنوان بهترین ویژگی‌های مثبت این بازی نام برده شده است. در بخشی از این مطلب می‌خوانیم:

« نگذارید مستقل بودن «آندرتیل» گول‌تان بزند. این بازی یکی از عمیق‌ترین و جذاب‌ترین نقش‌آفرینی‌های سال‌های اخیر است که از مکانیک‌ها و مواد اولیه‌ی سنتی ژانر برای خلق تجربه‌ای تازه استفاده کرده؛ تجربه‌ای که هر گوشه‌اش با یک غافلگیری تزیین شده است. اگر اهل ماجراجویی‌های دیوانه‌وار فانتزی هستید، این بازی را از دست ندهید.»


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده