// سه شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۲

رکوردشکنی بازی Star Citizen در جذب سرمایه عمومی

استودیوی Cloud Imperium Games تا به اینجا موفق شده مبلغ قابل‌توجه‌ای را از محل سرمایه‌ی عمومی برای ساخت بازی Star Citizen تأمین کند.

طبق جدیدترین اخبار بازی، استودیوی Cloud Imperium Games اخیرا اعلام کرده که موفق شده بیش از ۳۵۰ میلیون دلار را از محل سرمایه‌ی عمومی برای تأمین بودجه‌ی ساخت بازی Star Citizen جمع‌آوری کند.

این سرمایه عمدتا از خرید‌های درون‌برنامه‌ای بازیکنان فعال استار سیتیزن تأمین شده است. باتوجه‌به اینکه Star Citizen هنوز به‌صورت رسمی منتشر نشده، پرداخت پول برای کسب آیتم‌های درون بازی آن به‌نوعی پیش‌خرید محسوب می‌شود. بااین‌حال، باوجود اینکه هنوز هیچ تاریخی برای انتشار استار سیتیزن اعلام نشده، بسیاری از بازیکنان ترجیح می‌دهند که برای آیتم‌هایی که در نسخه‌ی آلفای بازی وجود دارند، مبالغ زیادی پرداخت کنند.

کلاود ایمپریوم گیمز در ماه فوریه‌ی ۲۰۲۱ (بهمن-اسفند) توانست ۵ میلیون دیگر از محل خرید‌های درون‌برنامه‌ای بیش از سه میلیون بازیکن فعال Star Citizen به‌دست آورد. آن‌ها در ماه نوامبر ۲۰۲۰ (آبان-آذر) نیز موفق شده بودند نزدیک به ۱۷ میلیون دلار دیگر تأمین سرمایه کنند. سازندگان استار سیتیزن در سال ۲۰۲۰ توانستند در راستای تأمین بودجه‌ی مورد نیاز خود برای ساخت بازی رقم رکوردشکن ۷۷ میلیون دلار را جمع‌آوری کنند که مجموع سرمایه‌ی جمع‌شده برای بازی را به بیش از ۳۵۰ میلیون دلار می‌رساند.

تصویری از یک سفینه در محیط بازی Star Citizen

مراحل توسعه‌ی بازی Star Citizen مانند هیچ بازی دیگری نیست. تقریبا یک دهه می‌شود که این بازی در دست ساخت است، ولی هنوز در فاز آلفا به سر می‌برد و سازندگان هیچ بازه‌ی زمانی برای انتشار آن اعلام نمی‌کنند. البته کلاود ایمپریوم گیمز در این مدت به‌طور مستمر از بازی پشتیبانی کرده و محتوای جدیدی را به آن اضافه کرده است. بااین‌حال، سازندگان در گزارش چندوقت پیش خود اشاره کردند که هنوز موارد بی‌شماری وجود دارد که باید به بازی اضافه شوند. علاوه‌بر این، مواردی در موتور گرافیکی بازی باید تغییر داده شده و همچنین جلوه‌های بصری در جنبه‌های مختلف و رابط کاربری باید بهبود داده شوند.

باتوجه‌به این موارد، به‌نظر می‌رسد که حداقل در آینده‌ی نزدیک نباید منتظر اعلام تاریخ عرضه‌ی Star Citizen باشیم. البته این موضوع که فاز آلفای بازی در حال حاضر بیش از سه میلیون بازیکن فعال دارد و این بازیکنان پول خوبی برای آیتم‌های بازی صرف می‌کنند شاید باعث شود که سازندگان با خیال راحت‌تری به توسعه‌ی بیشتر آن ادامه دهند و برای اعلام تاریخی خاص برای انتشار بازی خود را تحت فشار حس نکنند.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع thegamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده