نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۸

همکاری کارگردان Silent Hill با یک بازیساز مشهور ژاپنی

کایچیرو تویاما، خالق قسمت اول مجموعه‌ی سایلنت هیل در اظهارات اخیر خود اعلام کرده که در حال حاضر برای ساخت پروژه جدید و ترسناک خود در استودیوی تازه تأسیس Bokeh Game Studio با یک «بازیساز مشهور ژاپنی» همکاری می‌کند.

آذر امسال بود که کایچیرو تویاما از تأسیس استودیوی جدید خود به نام «بوکه» خبر داد. تویوما به همراه جونیا اوکارا، طراح و کارگردان بازی Gravity Rush و کازونوبو ساتو، سازنده بازی Puppeteer اقدام به راه اندازی این استودیو کرده و اولین پروژه‌ی خود را به‌عنوان یک بازی ترسناک و در سبک ماجراجویی معرفی کرد. درحالی‌که انتظار می‌رود روند آماده‌سازی این پروژه تا سال ۲۰۲۳ طول بکشد، اطلاعات خاصی از جزئیات آن در دست نیست، اما کارگردان این بازی هر از چند گاهی با روش‌های خلاقانه‌ به این بازی اشاره کرده و توجه طرفداران به سمت خود جلب می‌کند.

تویاما در مصاحبه جدید خود با کانال یوتیوب AI Hub اعلام کرده که در حال حاضر همکاری ویژه‌ای با یک بازیساز مشهور ژاپنی داشته و بی‌صبرانه منتظر ارائه جزئیات بیشتر درباره این همکاری است. او در پاسخ به درخواست یوتیوبر این کانال برای اشاره به یک نکته‌ی جدید و هیجان انگیز پاسخ داد:

«مسلماً هنوز در ابتدای کار قرار داریم و درواقع چیز زیادی برای پرداختن به آن وجود ندارد اما ما قصد داریم تا تجربه‌ی جدیدی را خلق کنیم تا برای گستره‌ی بزرگی از مخاطبان جذابیت داشته باشد. مثلاً اینکه قصد داریم دنیای بازی ما حال و هوای شهرهای آسیایی داشته باشد. شاید این نکته‌ای باشد که بتوان الان به آن اشاره کرد.»

کایچیرو تویاما، خالق قسمت اول مجموعه‌ی سایلنت هیل

او در ادامه اضافه می‌کند که:

«نکته‌ی دیگری که می‌توانیم بگوییم این است که ما در حال حاضر سخت تلاش می‌کنیم تا با یک بازیساز مشهور ژاپنی همکاری داشته باشیم. این هم جزء مسائلی است که قبلاً به آن اشاره نکرده بودیم.»

جا دارد در اینجا به این نکته نیز اشاره کنیم که علاوه‌بر بازی جدید تویاما، آکیرا یامائوکا، آهنگساز سری سایلنت هیل نیز روی یک پروژه ترسناک جدید کار می‌کند. بنابراین به‌نظر می‌رسد درحالی‌که خبری از بازی جدید سایلنت هیل نیست، این روزها اخبار هیجان انگیزی برای طرفداران این مجموعه‌ی اسطوره‌ای به گوش می‌رسد.

ضمن اینکه اگر چشم روی تمام شایعاتی که طی ماه‌ها و سال‌های اخیر شنیده شده نبندیم، می‌توان گفت که ساخت نسخه جدید Silent Hills نیز چندان بعید به‌نظر نمی‌رسد. با وجود جدایی رسمی هیدئو کوجیما از کونامی، گزارش‌ها و شایعات زیادی در این مدت منتشر شده که هریک به نحوی به احیای مجموعه‌ی Silent Hill اشاره دارند.

تصویر هنری از بازی جدید کایچیرو تویاما، خالق قسمت اول مجموعه‌ی سایلنت هیل

باید دید که کونامی بالاخره چه برنامه‌هایی برای طرفداران پرتعداد این مجموعه دارد؛ اما شاید جالب‌تر از آن، رویکرد جدید تویاما در بازی ترسناک خود باشد که نباید آن را دست کم گرفت. او خیلی خوب می‌داند که چطور حس وحشت را در دل مخاطبان خود ایجاد کرده و با آزادی عملی که استودیوی جدید او در اختیارش قرار می‌دهد، حالا هیچ محدودیتی دربرابر پیاده کردن خلاقانه‌تری ایده‌های او وجود ندارد.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gameinformer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده