// جمعه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۹

انتشار بازی های انحصاری بزرگ روی گیم پس با قرارداد مایکروسافت و بتسدا

در رویداد اخیر مایکروسافت و بتسدا، فیل اسپنسر در مورد نحوه انحصاری بودن بازی‌های بتسدا توضیحاتی را ارائه کرده است.

چند روز پیش بود که بتسدا و استودیوهای آن رسما به ایکس باکس پیوست و حال، استودیوهای بازی‌سازی ایکس باکس بزرگ‌تر از قبل است. دراین‌میان مبحثی که وجود دارد، انحصاری بودن یا نبودن بازی‌هایی است که این شرکت در آینده عرضه خواهد کرد.

در جریان رویداد اخیر بتسدا و ایکس باکس، فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس باکس مایکروسافت، توضیحاتی را حول این موضوع ارائه کرده است. وی اشاره کرده که «قاعدتا من نمی‌توانم اینجا بنشینم و بگویم که تمامی بازی‌های بتسدا انحصاری خواهند بود، زیرا صحت ندارد. دراین‌میان تعهداتی برای قراردادهای انجام شده وجود دارد و ما آن‌ها را مدنظر خواهیم داشت؛ همان‌طور که ما برای تمامی قراردهای مهم و حساس خود این کار را انجام داده‌ایم.»

فیل اسپنسر در ادامه صحبت‌های خود اشاره کرد «ما بازی‌هایی را داریم که روی سایر پلتفرم‌ها هم در دسترس هستند و ما از آن‌ها پشتیبانی خواهیم کرد. دراین‌میان جامعه کاربری‌هایی هم وجود دارد و ما آن‌ها را دوست داریم و می‌خواهیم همچنان روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنیم. همچنین امکان دارد در آینده شاهد قرار دادها یا مواردی باشیم که به سایر پلتفرم‌ها مربوط می‌شود.»

فیل اسپنسر در ادامه صحبت‌های خود در مورد کاربران ایکس باکس و گیم‌ پس هم صحبت‌هایی را ارائه کرده است. برای کاربران ایکس باکس این خریداری به معنای «عرضه کردن انحصاری‌های بزرگی روی پلتفرم‌هایی است که ایکس باکس گیم پس روی آن‌ها عرضه شده است. به عبارتی این هدف ما و دلیلی است که این کار را انجام می‌دهیم. این موضوع در واقع ریشه این همکاری را تشکیل می‌دهد تا پس از نهایی شدن تصمیمات‌مان بتوانیم بهترین بازار را در اختیار کاربران ایکس باکس قرار دهیم .»

صحبت‌های فیل اسپنسر بدین معنا است که بازی‌هایی مثل Deathloop و GhostWire: Tokyo همچنان انحصاری زمانی (یک ساله) پلی استیشن 5 خواهد بود. همچنین بازی‌های عرضه شده بتسدا ناگهان به یک بازی انحصاری تغییر شکل نخواهند داد. ازاین‌رو کاربران پلی استیشن بازی‌هایی نظیر Fallout 76 یا The Elder Scrolls Online، همچنان می‌توانند از بازی مورد علاقه خود لذت ببرند. 

از نگاه دیگر این صحبت‌ها می‌تواند بدین معنا باشد که بازی‌های آینده بتسدا که هنوز عرضه یا معرفی نشده‌اند، می‌توانند در قالب یک بازی انحصاری برای پلتفرم ایکس باکس و کامپیوتر عرضه شوند. مایکروسافت به‌صورت قطعی نام این بازی‌ها را اعلام نکرده، اما می‌تواند شامل The Elder Scrolls 6، Starfield یا حتی Indiana Jones استودیو ماشین‌گیمز باشد. نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده