نویسنده: عارف حسین پور
// یکشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۸

انتشار محتوای رایگان برای پیش در آمد بازی The Binding of Isaac

The Legend of Bum-bo که درواقع پیش در آمد بازی The Binding of Isaac است، یک بسته الحاقی رایگان دریافت کرد.

ادموند مک‌میلن، سازنده بازی معروف Super Meat Boy، یکی از شناخته‌شده‌ترین بازیساز‌های مستقل است. او در سال ۲۰۱۱ یک بازی روگ‌لایک جالب به اسم The Binding of Isaac ساخت که این بازی‌ هم مانند Super Meat Boy مورد توجه قرار گرفت. البته مک‌میلن سابقه‌ای طولانی در ساخت بازی‌های مستقل دارد و مخصوصا روی پلتفرم فلش بازی‌های زیادی از او می‌شناسیم، اما مهم‌ترین و موفق‌ترین ساخته‌های او، همین دو بازی هستند که نام بردیم. در پی استقبال از The Binding of Isaac، مک‌میلن تصمیم گرفت که یک پیش‌درآمد برای آن بسازد. بدین ترتیب در سال ۲۰۱۹ بازی The Legend of Bum-bo عرضه شد که داستان آن با The Binding of Isaac در ارتباط بود و به ماجراهای قبل از آن می‌پرداخت.

بازی The Legend of Bum-bo اگرچه به پای دو بازی قبلی مک‌میلن نمی‌رسد، اما به دو دلیل مورد پسند گیمرها واقع شد؛ اول به‌خاطر شوخ‌طبعی و طنز خاصی که در اکثر بازی‌های مک‌میلن دیده می‌شود و دوم، به‌دلیل ترکیب چند ژانر مختلف و ساختن یک گیم‌پلی منحصربه‌فرد که نمونه‌اش را در بازی دیگری سراغ نداریم. درواقع گیم‌پلی این بازی تلفیقی از سبک‌های روگ‌لایک، پازلی و کارتی است که رگه‌هایی از استراتژی نیز در آن به چشم می‌خورد.

نحوه پشتیبانی مک‌میلن از The Legend of Bum-bo پس از انتشار این بازی با انتقادات زیادی همراه شد. زمان‌بندی مشخصی برای انتشار آپدیت‌های بازی وجود نداشت و مشکلات شخصی تنها همکار مک‌میلن که برنامه‌نویس بود، باعث شد تا انتشار آپدیت بازی به تعویق بیفتد. سرانجام مک‌میلن تصمیم گرفت تا از دو برنامه‌نویس دیگر کمک بگیرد و علاوه‌بر رفع ایرادات و باگ‌های بازی، محتواهای بیشتری را به آن اضافه کند. حالا این آپدیت با نام The Lost Expansion روی استیم و به‌صورت رایگان منتشر شده و یک شخصیت قابل بازی، سه باس جدید و کلی آیتم‌ و چالش مختلف به بازی اضافه کرده است. همچنین یک قابلیت مهم هم با این آپدیت به The Legend of Bum-bo اضافه شده که امکان ذخیره و لود کردن از وسط بازی را فراهم می‌کند. در ادامه می‌توانید تریلر مربوط‌به این بسته الحاقی را مشاهده کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

مک‌میلن در رابطه با انتشار این آپدیت گفت: «می‌دانم که یک سال وحشتناک طولانی از زمان عرضه بازی گذشته است، اما امیدوارم این آپدیت رایگان را به‌عنوان یک پیشنهاد صلح از طرف ما به بازیکن‌ها بپذیرید.»

برخی دیگر از ویژگی‌های جدید و اصلاحات بازی که با بسته الحاقی The Lost Expansion اضافه شده‌اند عبارت‌اند از:

  • زمانی‌که یک جادوی جدید انتخاب می‌کنید، می‌توانید جادوی فعلی را مشاهده کنید.
  • می‌توانید توضیحات مربوط‌به آیتم فعلی خود را ببینید.
  • در هنگام جایگزین کردن جادو/آیتم یا موقع خریداری یک آیتم از فروشگاه می‌توانید این کار را لغو کنید.
  • حالا گزینه تنظیمات بازی در منوی توقف (Pause) در دسترس است.
  • جلوه‌های بصری و صوتی ضربات کریتیکال افزایش پیدا کرده‌اند.
  • عملکرد نشانگر ماوس برای استفاده روی پازل‌ها و سایر بخش‌های UI بهتر شده است.
  • در صفحه انتخاب شخصیت، شاهد اضافه شدن گزینه Random Bum-bo خواهید بود.
  • بسیاری از باگ‌های مربوط‌به عملکرد جادوها و دشمنان بهبود پیدا کرده‌اند.
  • پیشرفت‌های زیادی در بخش UI و سایر جنبه‌های بصری بازی به‌وجود آمده است.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده