// پنجشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۱

پشتیبانی ریمستر دیابلو 2 از Saveهای قدیمی

بازی Diablo 2: Resurrected را می‌توان یکی از مورد انتظارترین آثار ویدیوگیمی سال ۲۰۲۱ دانست و حالا می‌دانیم که بلیزارد در آن توجه زیادی به طرفدارهای پروپاقرص سری بازی Diablo داشته است.

بدون شک وقتی صحبت به نسخه‌ی ریمستر اثری با ماندگاری و ارزش دیابلو 2 می‌رسد، طرفدارهای زیادی نگران می‌شوند که نکند نسخه‌ی ریمستر به‌نوعی به ارزش‌های اثر اصلی خیانت کند یا تفاوت‌هایی بی‌فایده با آن داشته باشد. ولی بلیزارد بارها تاکید کرد که ریمستر دیابلو 2 بازی فقط کیفیت صوتی و تصویری بازی را افزایش می‌دهد. به این معنی که مثلا نورپردازی‌ها در بازی Diablo 2: Resurrected به مراتب بهتر از بازی Diablo 2 شده‌اند و سازندگان با بازسازی کامل تمامی کات‌سین‌ها، کیفیت آن‌ها را افزایش دادند. اما تیم ساخت نسخه‌ی ریمستر به هیچ عنوان دست به گیم‌پلی و طراحی مراحل بازی نزده‌اند.

حالا می‌دانیم که ریمستر مورد بحث به قدری به اثر اصلی وفادار است که از Modها و حتی فایل‌های Save متعلق به نسخه‌ی اصلی بازی Diablo 2 هم پشتیبانی می‌کند. بازی Diablo II در سال ۲۰۰۰ میلادی و فقط روی کامپیوترهای شخصی عرضه شد. در نتیجه قطعا افراد زیادی هستند که حالا به بهانه‌ی عرضه‌ی بازی Diablo 2: Resurrected شاید مایل به مرور خاطرات گذشته باشند. حالا آن‌ها می‌توانند دیابلو 2 را با همان فایل‌های ذخیره و حتی مادهای مورد علاقه‌ی خود و با کیفیت بالاتر تجربه کنند. البته فعلا فقط می‌دانیم که نسخه‌ی کامپیوترهای شخصی بازی Diablo 2: Resurrected توانایی پشتیبانی از فایل‌های Save بازی Diablo 2 را دارد و مشخص نیست که آیا نسخه‌های کنسولی اثر هم از چنین قابلیتی برخوردار می‌شوند؟

بازی Diablo 2: Resurrected پیش از پایان یافتن سال ۲۰۲۱ میلادی روی PC، نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری اس عرضه می‌شود. طبیعتا دو پلتفرم مقصد دیگر بازی هم پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس هستند که Diablo 2: Resurrected را با رزولوشن 4K و فریم‌ریت ۶۰ اجرا می‌کنند.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده