نویسنده: میلاد فاطمی
// پنجشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۰

فروش فوق العاده نینتندو سوییچ در مقایسه با کنسول‌ های نسل نهم

با استناد به اطلاعات و آمار منتشر شده، کنسول نینتندو سوییچ در سال ۲۰۲۰ به اندازه مجموع کنسول‌های نسل هشتم و نهم فروش داشته است.

چند ماهی از عرضه رسمی کنسول‌های نسل نهمی پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس می‌گذرد؛ کنسول‌هایی که باوجود دست‌ و پنجه نرم کردن با محدودیت‌های تولید و موجودی در فروشگاه‌ها، اما فروش قابل توجهی را برای دو غول صنعت بازی‌سازی یعنی سونی و مایکروسافت به ارمغان آوردند.

حال پس از گذشت حدود سه ماه از زمان عرضه کنسول‌های نسل نهم، ساعاتی پیش بالاخره آمار و ارقام رسمی از میزان فروش PS5 و ایکس باکس‌های جدید درکنار نینتندو سوییچ در کشور بریتانیا منتشر شد. 

براساس اطلاعات موجود، دو کنسول PS4 و پلی استیشن 5 در مجموع حدود ۹۰۰ هزار واحد در این کشور فروش داشته‌اند. نکته جالب توجه این است که تنها در سال ۲۰۱۹ پلی استیشن 4 فروشی معادل ۷۰۰ هزار واحدی را تجربه کرده بود. در طرف مقابل اما مایکروسافت نیز با کنسول‌های ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس و سری اس توانسته در کل حدود ۶۰۰ هزار واحد در بریتانیا فروش داشته باشد. 

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که گل سرسبد بازار در سال گذشته به کنسول نینتندو سوییچ اختصاص داشت. این کنسول هیبریدی پس از اینکه در سال ۲۰۱۹ توانسته بود حدود یک میلیون واحد فروش کند، سال گذشته با رشد قابل توجهی این میزان را به ۱.۵ میلیون نسخه رساند. برای توصیف بهتر عملکرد فوق‌العاده سوییچ در سال گذشته، جالب است بدانید این میزان فروش برابر است با کل فروش کنسول‌های نسل هشتم و نهمی سونی و مایکروسافت.

پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و سری اس باوجود محدودیت‌های فراوان در مجموع فروشی معادل ۸۰۰ هزار واحدی را ثبت کرده‌اند.

حال باید منتظر ماند و دید سونی و مایکروسافت بالاخره چه زمانی می‌توانند موانع موجود که اکثر آن‌ها به‌دلیل شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا ایجاد شده را پشت‌سر گذاشته و کنسول‌های خود را به تولید انبوه برسانند؟ لطفا شما هم نظرات و پیش‌بینی‌های خود در رابطه با عملکرد کنسول‌های نسل نهمی در سال پیش‌رو را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده