نویسنده: شعیب شاهدی
// پنجشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۰

توقف فروش فیلم و سریال در پلی استیشن استور

بلاگ رسمی پلی استیشن در پستی اعلام کرده است که شرکت سونی قصد دارد به فعالیت‌های خود در راستای فروش فیلم‌ها و سریال‌ها در فروشگاه پلی استیشن پایان دهد.

صنعت بازی طی سالیان زیادی در حال‌ توسعه بوده است و همواره شاهد سخت‌افزارهای بهتر بوده‌ایم. در سال‌های اولیه، فعالیت شرکت‌های حاضر در این زمینه اکثرا به‌تولید بازی خلاصه می‌شد ولی با معرفی دستگاه‌های پخش‌کننده CD و DVD توسط سونی به‌تدریج رویکرد شرکت‌ها از جمله مایکروسافت در این زمینه دچار تغییراتی شد. این تغییرات تا جایی پیش‌رفته است که کنسول‌های پلی استیشن و ایکس باکس کاملا به یک پلتفرم چندرسانه‌ای تبدیل شده‌اند. در حال‌حاضر امکان نصب تعداد زیادی نرم‌افزار استریم فیلم و سریال یا کرایه‌ی محتوای دیجیتال روی این کنسول‌ها وجود دارد. حتی نینتندو هم در سطحی کوچکتر این ویژگی‌ها را ارائه می‌دهد. ولی به‌نظر می‌رسد سونی قصد دارد فعالیت خود را در این زمینه کاهش دهد.

در بلاگ رسمی پلی استیشن اعلام شده است که شرکت سونی از تاریخ ۳۱ آگوست دیگر خدماتی در زمینه خرید و کرایه‌ی محتوای ویدئویی ارائه نمی‌دهد. البته سونی به‌کسانی که قبلا فیلم‌ها و سریال‌هایی را خریداری کرده‌اند اطمینان داده‌ است که بعد از تاریخ مشخص شده هم به آن‌ها دسترسی خواهند داشت.

در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی شرکت سونی سرویس PlayStation Vue را هم تعطیل کرد. مخاطبان با PlayStation Vue می‌توانستند شبکه‌های تلویزیونی را به‌صورت زنده تماشا کنند. در حال‌حاضر شرکت‌هایی مثل آمازون و اپل در بازار محتوای دیجیتال با یکدیگر رقابت می‌کنند و به‌نظر می‌رسد سونی قصد دارد به‌کلی از این بازار خارج شود.

نظر شما درباره‌ی خروج شرکت سونی از این بازار چیست؟ مخاطبان زومجی می‌توانند نظرات خود را در بخش زیر با ما درمیان بگذارند.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده