// سه شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۹

پیشتازی پلی استیشن 5 در جدول فروش فوریه ۲۰۲۱ بریتانیا

پلی استیشن 5 سونی پرفروش‌ترین کنسول بازی ماه فوریه‌ی سال ۲۰۲۱ میلادی در بریتانیا شد و حالا می‌دانیم که کنسول کدام شرکت رقیب در رتبه‌ی دوم این فهرست قرار گرفته است.

رئیس رسانه‌ی معتبر گیمزاینداستری به‌تازگی گزارش داد که در ماه فوریه‌ی سال ۲۰۲۱ میلادی، پلی استیشن 5 تبدیل به پرفروش‌ترین کنسول بازار بریتانیا شده است. کنسول نسل ۹ سونی در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ هم پرفروش‌ترین کنسول بازار بریتانیا بود. اما در دسامبر ۲۰۲۰ و ژانویه ۲۰۲۱ به ترتیب نینتندو سوییچ و ایکس باکس سری ایکس/اس تبدیل به پرفروش‌ترین کنسول‌های بازی ماه در بریتانیا شدند. جالب‌تر اینکه پلی استیشن 5 در ماه فوریه فقط حدودا با فروش ۳۰۰۰ دستگاه بیشتر نسبت به سوییچ در رتبه‌ی نخست قرار گرفت. نکته‌ای که نشان می‌دهد هر دو کنسول ژاپنی در فوریه اوضاع خوبی داخل بازار بریتانیا داشتند.

در این بین هنوز آمار دقیق فروش ایکس باکس سری اس/ایکس در بازار بریتانیا طی ماه فوریه سال ۲۰۲۱ مشخص نیست. صرفا همین‌قدر می‌دانیم که این کنسول در دو رتبه‌ی نخست جدول فروش مورد بحث قرار نمی‌گیرد. همچنین کریستوفر درینگ گزارش می‌دهد که تا امروز در مجموع بیشتر از ۳۵۰ هزار پلی استیشن 5 سونی در انگلستان به فروش رسیده‌اند. آمار کلی هم نشان می‌دهند که در سال ۲۰۲۱ میلادی و در اکثر بازارهای جهانی، نینتندو سوییچ و پلی استیشن 5 سونی رقابت تنگاتنگی برای تبدیل شدن به پرفروش‌ترین کنسول سال دارند.

مطابق گزارش رسانه VGChartz، پلی استیشن 5 سونی تا پایان چهاردهمین هفته‌ی عرضه به بیش از ۵ میلیون و ۴۱۳ هزار واحد فروش جهانی رسید. این درحالی است که ایکس باکس سری ایکس/اس و نینتندو سوییچ به ترتیب تا پایان هفته‌ی ۱۴ عرضه‌ی خود به ترتیب به بیشتر از ۳ میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳ میلیون و ۶۷۸ هزار واحد فروش جهانی دست یافتند.


منبع VGChartz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده