نویسنده: شعیب شاهدی
// سه شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۷

احتمال لغو بازی Dead Island 2 برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان

طبق آگهی‌ استخدام جدید Dambuster Studios که سازنده Dead Island 2 است، احتمالا این بازی فقط برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | سری اس و پی سی منتشر شود.

هفت سال پیش بود که بازی Dead Island 2 با یک تریلر جالب به‌صورت رسمی معرفی شد، اما از آن زمان تا به‌امروز این بازی در مراحل ساخت با مشکلات فراوانی دست‌وپنجه نرم کرده است و هنوز خبری از انتشار آن نیست؛ تا جایی که اگر تنها گفته شود بازی فقط دچار تاخیرهای متعددی بوده حق مطلب ادا نشده است. طی سال‌های گذشته سازنده‌ی Dead Island 2 بارها تغییر کرده و در حال‌حاضر مسئولیت ساخت این بازی بر عهده تیم Dambuster Studios است.

از بازی‌هایی که Dambuster Studios آن‌ها را ساخته است می‌توان به Homefront: The Revolution اشاره کرد. با تمام این شرایط و مشکلات، ناشر همچنان تاکید دارد که بازی قرار است عرضه شود و لغو نشده است؛ همچنین طبق اطلاعات به‌دست آمده به‌نظر می‌رسد تغییراتی در زمینه پلتفرم‌هایی که Dead Island 2 قرار است روی آن‌ها عرضه شود اتفاق افتاده است. اخیرا یک کاربر توییتر به‌نام MauroNL به آگهی‌های جذب نیرو استودیوی Dambuster اشاره کرده است.

طبق این آگهی‌ها این استودیو در حال کار روی یک بازی AAA است که برای کنسول‌های نسل جدید و پی سی ساخته می‌شود. گرچه در این آگهی مستقیما به بازی Dead Island 2 اشاره نشده است، اما Dambuster Studios به‌صورت رسمی روی هیچ پروژه‌ی دیگری کار نمی‌کند و آگهی‌های دیگر این استودیو فقط شامل نام بازی Dead Island 2 بوده‌اند. طبق این آگهی استودیوی Dambuster در پی جذب یک نفر به‌عنوان تهیه‌کننده است.

در این آگهی استخدام به کنسول‌های نسل قدیم اشاره نشده است و باتوجه‌به اینکه در آگهی‌های گذشته‌ی این استودیو همیشه به کنسول‌های نسل جدید و قدیم اشاره شده بود، به‌نظر می‌رسد قرار نیست این بازی روی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه شود و فقط روی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | سری اس، قابل‌تجربه است. سازنده این بازی از زمان معرفی تاکنون ۳ بار عوض شده است.

هنوز هیچ خبر رسمی دراینباره وجود ندارد ولی سازنده جدید در سال ۲۰۱۹ کار خود را شروع کرده و احتمالا ساخت بازی را از صفر شروع کرده است. در نتیجه احتمال دارد تاریخ عرضه بازی حدودا در سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ باشد، پس عرضه نشدن Dead Island 2 روی پلتفرم‌های قدیمی منطقی به‌نظر می‌رسد.

نظر شما درباره‌ی جزئیات عرضه‌ی بازی Dead Island 2 چیست؟ مخاطبان زومجی می‌توانند نظرات خود را در بخش زیر با ما درمیان بگذارند.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده