// پنجشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۰

تاخیر در انتشار آپدیت جدید بازی سایبرپانک 2077

سی‌دی پراجکت گفته بود که بازی Cyberpunk 2077 تا پیش از پایان یافتن ماه فوریه و با پچ حجیم 1.2 به مراتب بهتر از قبل می‌شود. اما گویا حملات سایبری برنامه سازندگان را به هم ریخته است.

مطابق گزارش بلومبرگ، متاسفانه مشکل اصلی آن است که اصلا بعد از هک هنوز بسیاری از اعضای سی‌دی پراجکت موفق به کار از خانه نشدند

در نیمه‌ی دوم ماه مارچ سال ۲۰۲۱ (۲۶ اسفند تا ۱۱ فروردین) منتظر عرضه پچ ۱.۲ بازی سایبرپانک 2077 باشید؛ آپدیتی که سی‌دی پراجکت رد آن را بزرگ‌ترین آپدیت بازی تا آن روز می‌داند. به‌گفته‌ی شرکت لهستانی باید منتظر باشیم که آپدیت 1.2 بیشتر از تمامی آپدیت‌های پیشین روی پیشرفت بازی تاثیر مثبت بگذارد. آیا پچ 1.2 می‌تواند بازی Cyberpunk 2077 را انقدر بهتر کند که سونی راضی به بازگرداندن آن به فروشگاه دیجیتالی پلی استیشن شود؟

براساس نوشته‌ی صفحات رسمی بازی Cyberpunk 2077 در شبکه‌های اجتماعی به نظر می‌رسد که آسیب‌های واردشده به زیرساخت IT شرکت به خاطر هک گسترده، نقشی جدی روی تأخیر خوردن تاریخ انتشار آپدیت بازی داشته است. البته سی‌دی پراجکت رد می‌گوید که یکی دیگر از دلایل عقب افتادن زمان عرضه پچ 1.2 را باید جاه‌طلبی بسیار زیاد سازندگان برای حل تعداد قابل توجهی از مشکلات به کمک آن دانست. سازندگان بازی Cyberpunk 2077 در رابطه با آپدیت جدید می‌نویسند: «ما با پچ 1.2 روی حل مشکلات و بهبود عملکرد کیفی کلی بازی کار کردیم و باید به کار ادامه بدهیم تا شما واقعا بعد از نصب آپدیت، پیشرفت بازی را احساس کنید. این خبری نیست که ما از اعلام آن لذت ببریم. ولی می‌خواهیم آپدیت را به شکل درست عرضه کنیم. وقتی به زمان عرضه آپدیت نزدیک‌تر شویم، اطلاعات بیشتری را با شما به اشتراک می‌گذاریم. از صبر و حمایت ادامه‌دار شما متشکریم».

چندین و چند روز قبل هکرها موفق به دزدیدن اسناد مختلف و فایل‌های اصلی و کدهای بازی ویچر 3: وایلد هانت، نسخه‌ی پیشرفته‌تر و دارای ری-تریسینگ بازی ویچر 3: وایلد هانت، بازی سایبرپانک 2077 و بازی Gwent: The Witcher Card Game شدند. بعضی از این فایل‌های دزدیده‌شده به‌صورت عمومی توسط هکرها پخش شدند و بعضی از آن‌ها به خریدارانی نامشخص به فروش رسیدند.

جانی سیلورهند در بازی Cyberpunk 2077 مشغول قدم زدن خسته

متاسفانه ظاهرا هک گسترده تاثیرات منفی زیادی روی کار بازی‌سازهای استودیو سی دی پراجکت رد گذاشته است

مطابق گزارش بلومبرگ، متاسفانه مشکل اصلی آن است که اصلا بعد از هک به مدت دو هفته بسیاری از اعضای سی‌دی پراجکت موفق به کار از خانه نشدند. تاثیر منفی این هک شوربختانه روی شرکت سی‌دی پراجکت زیاد بود. در حقیقت هنوز بسیاری از کارمندها که به خاطر دوران کرونا باید از خانه کار کنند، عملا به ایستگاه کاری آنلاین خود دسترسی ندارند. به همین خاطر کارها جلو نمی‌روند. به شکلی غم‌انگیزی درحالی‌که آن‌ها باید روی آپدیت 1.2 کار کنند، هنوز نمی‌توانند وارد محیط مجازی کار شوند و به استفاده از ابزار لازم برای کار روی بازی Cyberpunk 2077 بپردازند.

در حقیقت هک به قدری زیرساخت IT شرکت را تحت تاثیر قرار داد که اکنون فقط کارمندهای حضوری و اندک شرکت سی‌دی پراجکت توانایی کار روی بازی را دارند و اکثر بازی‌سازهای استودیو که در خانه هستند، عملا فقط باید صبر کنند تا دوباره در زمانی نامعلوم، توانایی اتصال به ایستگاه کار مجازی و پیش بردن پروسه‌ی ساخت آپدیت 1.2 را به‌دست بیاورند.

بلومبرگ می‌نویسد که این هک متاسفانه یک کابوس تمام‌عیار برای سی‌دی پراجکت رد بود. زیرا هکرها احتمالا به اطلاعاتی شخصی همچون کد ملی و کارت‌های بانکی کارمندها و اطلاعات پاسپورت آن‌ها نیز دسترسی یافتند. در نتیجه شرکت به بازی‌سازهای خود گفت که حساب‌های خود را ببندند و از مراجع قانونی مربوط خواست که به آن‌ها برای جلوگیری از بروز مشکلات بزرگ‌تر کمک برسانند. همچنین تمامی بازی‌سازها باید کامپیوترهای خود را به واحد IT شرکت بدهند تا سی‌دی پراجکت رد مطمئن شوند که نرم‌افزارهای سودجویانه‌ی بیشتری روی سیستم‌ها نصب نشده است.


منبع Bloomberg IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده