// سه شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۸

معرفی هدست واقعیت مجازی پلی استیشن 5؛ نسل جدید هدست سونی

سونی به‌صورت کاملا ناگهانی اطلاعاتی تازه از نسل بعدی پلی استیشن وی‌آر را با طرفداران خود به اشتراک گذاشت؛ هدستی که در تمامی جنبه‌ها نسبت به نسل اول PSVR پیشرفت خواهد داشت.

هدست واقعیت مجازی جدید سونی در سال ۲۰۲۱ میلادی عرضه نخواهد شد. ولی قرار است با کیفیتی به مراتب بالاتر از قبل و در هماهنگی کامل با دوال‌سنس، به بهترین شکل ممکن گیمرها را در جهان‌های بازی‌های ویدیویی VR غرق کند. شرکت ژاپنی می‌گوید که بیشتر از چهار سال قبل به عرضه‌ی هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر پرداخت و حالا وقت برداشتن قدم‌های بعدی است؛ هدستی که بازی Astro Bot: Rescue Mission، بازی Tetris Effect، بازی Blood & Truth، بازی Moss، بازی Beat Saber و بازی Resident Evil 7 biohazard برخی از محبوب‌ترین آثار پشتیبانی‌شده روی آن بودند. البته که سونی تجربه‌ی کار با پلی استیشن وی‌آر را روی پلی استیشن 4 پرو و حتی پلی استیشن 5 بهبود بخشید. اما به‌زودی پیشرفت اصلی با آغاز نسل جدید واقعیت‌مجازی سونی از راه می‌رسد؛ هدستی که گیمرهای کنسول پلی استیشن 5 می‌توانند به خرید آن بپردازند.

به‌گفته‌ی سونی کنترلرهای جدید هدست واقعیت‌مجازی پلی استیشن 5 هم از لحاظ ارگونومیک عالی هستند و هم از برخی قابلیت‌های خاص دوال‌سنس بهره می‌برند

هیدئاکی نیشینو از شرکت سونی می‌گوید: «هدست واقعیت‌مجازی جدید پلی استیشن فرصت لمس تجربه‌ی سرگرمی تمام‌عیار را روی پلی استیشن 5 ممکن می‌کند. زیرا پیشرفت‌های بسیار واضحی در ارائه‌ی تجربه‌ی تعاملی مناسب به گیمر و عملکرد کلی داشته است. بازیکن‌ها به محض آن که هدست جدید را روی سر بگذارند، بیشتر از قبل احساس حضور در جهان بازی را لمس می‌کنند».

رزولوشن تصویر، میدان دید، دنبال کردن حرکت سر مخاطب و پیروی از دستورها او همگی در هدست جدید پیشرفت کرده‌اند. علاوه‌بر پیشرفت قابل‌توجه کیفیت تصویر، استفاده از هدست جدید هم به مراتب راحت‌تر از قبل خواهد بود. زیرا به‌سادگی و فقط با یک سیم به پلی استیشن 5 سونی وصل می‌شود. سونی کنترل‌های جدیدی برای هدست واقعیت‌مجازی پلی استیشن 5 ساخته است که هم از لحاظ ارگونومیک عالی هستند و هم از برخی قابلیت‌های خاص دوال‌سنس بهره می‌برند.

شرکت ژاپنی باور دارد که این کنترلرها تکنولوژی آینده‌نگرانه‌ای هستند که نشان می‌دهند سونی می‌خواهد با چه چشم‌انداز تازه‌ای وارد نسل جدید هدست‌های واقعیت مجازی شود. نیشینو در آخر از گیمرهای نسل اول هدست واقعیت‌مجازی پلی استیشن تشکر کرد و به یاد آن‌ها آورد که می‌توانند منتظر تجربه‌ی آثاری همچون بازی After The Fall، بازی Sniper Elite VR و بازی Humanity روی پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 باشند؛ تا بعد از سال ۲۰۲۱ هدست جدید از راه برسد و بازی‌های نسل جدید و پیشرفته‌تر را با خود بیاورد.

در همین حین جیم رایان، رئیس پلی استیشن سونی هم در مصاحبه‌ی رسمی و مفصل جدید خود گفت: «ما روی پلی استیشن 5 مشغول تولید نوع تازه‌ای از تجربه‌ی بازی‌های واقعیت‌مجازی هستیم».


منبع PS.Blog
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده