نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۷

اجرای راحت بازی های قدیمی GTA روی کامپیوتر های امروزی به لطف یک ماد

نسخه پی سی بازی‌های Grand Theft Auto 3 و GTA Vice City توسط یک تیم برنامه‌نویسی و مادسازی، مهندسی معکوس شده و حالا بهتر و ساده‌تر روی کامپیوترهای مدرن‌تر اجرا می‌شوند.

بازی‌های GTA 3 و GTA Vice City دو قسمت از اولین بازی‌های مجموعه Grand Theft Auto هستند که اولین‌بار نام این بازی محبوب را بر سر زبان‌ها انداختند. با اینحال، زمان زیادی از تاریخ عرضه این بازی‌ها می‌گذرد و نسخه پی سی آن‌ها برای اجرا شدن روی سیستم‌های مدرن‌تر نیاز به یک سری تنظیمات و تغییرات اساسی دارد. حالا یک تیم برنامه‌نویسی و مادسازی اقدام به ایجاد تغییرات اساسی در این بازی کرده تا امکان تجربه آن برای کاربران عمومی ساده‌تر شود.

مادهای re3 و reVC به ترتیب برای GTA 3 و Vice City طراحی شده که مسلماً برای استفاده از آن ابتدا باید یک نسخه از این بازی‌ها را در سیستم خود داشته باشید. باتوجه به چیزهایی که تاکنون از آن دیده شده، باید گفت که عملکرد طراحان این دو ماد بسیار خوب و قابل قبول بوده است. ضمناً امکان دانلود مادهای re3 و reVC ازطریق استیم نیز فراهم شده است.

نمایی از بازی GTA 3

این دو پروژه، چند ویژگی ضروری را به بازی‌های GTA 3 و Vice City اضافه می‌کنند. از جمله‌ی این موارد می‌توان به پشتیبانی از نمایشگرهای عریض و با رزولوشن بالا، منوی دیباگ و یک سری افکت‌های بهبود یافته از نسخه PS2 این بازی‌ها اشاره کرد. علاوه‌بر این، نقشه Liberty City به منوی Re3 اضافه شده که شاید باور آن کمی مشکل باشد اما در هیچ یک از نسخه‌های GTA 3 وجود نداشت. ضمناً باید توجه داشته باشید که بعد از نصب این ماد باید حالت کنترلرهای بازی به «کلاسیک» تغییر دهید.

مهندسی معکوس این دو بازی علاوه‌بر این به‌معنی ساده‌تر شدن روند استفاده از مادها در قسمت‌های اولیه سری GTA در آینده خواهد بود. براساس گزارش وبسایت GitHub، به نظر می‌رسد که تیم سازندگان این دو ماد قصد دارند روی داستان جانبی Liberty City Stories در PSP که از نقشه مشابه GTA 3 استفاده می‌کند نیز کار کنند. البته هنوز مشخص نیست که این بازی کی آماده خواهد شد.

نمایی از گیم پلی بازی GTA Vice City

در سایر اخبار مرتبط با بازی‌های GTA، اظهارنظر اخیر رئیس شرکت Take-Two درباره اهمیت حالت تک نفره‌ی بازی‌ها برای این شرکت را داشتیم. باوجود محبوبیت خیره کننده بازی‌های چند نفره در سال‌های اخیر، شرکت تیک تو به‌عنوان مالک استودیوهای بازی‌سازی راک‌استار از توجه ویژه توسعه‌دهندگان این شرکت روی محتوای سینگل پلیر بازی‌ها می‌گوید. علاوه‌بر این، اخباری مبنی بر فروش ۱۴۰ میلیون نسخه‌ای GTA 5 در طول سال‌های عرضه این بازی منتشر شدند که این بازی را در جمع پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ صنعت ویدیوگیم قرار می‌دهد.

شما می‌توانید نظرات خود را در این خصوص با زومجی و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده