نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۴

اشاره به زامبی ها در Call of Duty Warzone

به نظر می‌رسد که استودیوی تری آرک ازطریق یک سری ارجاعات در بازی Call of Duty Warzone به محتویاتی مرتبط با زامبی‌ها اشاره دارد.

بعد از مشاهده‌ی چند نشانه مختلف که در بازی بتل رویال وارزون به حالت زامبی در کال آف دیوتی کلد وار اشاره دارند، احتمال ارتباط این بخش با نقشه Verdansk Hospital وارزون قوت گرفته است. در نقاط مختلفی از این نقشه، چیزهایی دیده شده که قبلاً در آن وجود نداشتند؛ مثلاً یک دستگاه بیمارستانی که از بخش زامبی بازی Black Ops Cold War به اینجا منتقل شده یا پیام‌های عجیبی که با زبان روسی در حین بازی ظاهر می‌شوند. البته اینجا نمی‌توان با این دستگاه ارتباط برقرار کرد ولی هنگام اشاره کردن به آن متن «ZAI/ACTIVATE_ZOMBIES» نمایش داده می‌شود. دستگاه مشابهی که در بازی Black Ops Cold War Zombies وجود دارد، برای به‌دست آوردن جوایز مختلف ازطریق حل یک سری چالش‌ها به کار می‌رود.

اشاره به حالت زامبی در کال آف دیوتی وارزون

هنوز مشخص نیست که آیا این تیزر از قصد توسط Infinity Ward در بازی قرار گرفته یا اینکه به‌صورت تصادفی برنامه‌ی آینده‌ی بازی را فاش کرده است. همان‌طور که در تصویر بالا ملاحظه می‌کنید، دستگاهی که در نقشه بازی Warzone دیده شده، تکسچرهای ناقص و متن نامتقارنی دارد که می‌تواند به‌صورت ناخواسته فاش شده باشد. اما از طرفی ممکن است اینفینیتی وارد با استفاده از این ترفند متفاوت، قصد هیجان زده کردن طرفداران را برای برنامه‌های آینده این بازی داشته باشد. در هر حال، چیزی که از احتمال بالایی برخوردار است، ارتباط وارزون با حالت زامبی در آینده نزدیک است. این تصمیم بعد از تلفیق عناصر محیطی بازی بتل رویال کال آف دیوتی با Black Ops Cold War که از ماه دسامبر ۲۰۲۰ آغاز شده، کاملاً منطقی به نظر می‌رسد.

همان‌طور که در ویدیو کوتاه یکی از کاربران ردیت نیز مشاهده می‌شود، بازیکنان با ورود به اتاق خاصی از نقشه بازی کال آف دیوتی وارزون، پیام عجیبی را روی نمایشگر خود مشاهده کرده و یک سری دیالوگ روسی شروع به پخش شده می‌کند. یکی از ردیتورهای روسی با نام کاربری Wolf-of-icewrack در ترجمه این پیام می‌نویسد:

«مخابره‌ی پیام... این یک کشتی روسی به نام Vodianoy است... کانال 1-2. تمام.»

«این یک مخابره‌ی پیام است...درخواست اعزام به وردانسک. تمام»

«مخابره‌ی پیام...امنیت محموله مورد تأیید است...همه‌ی سیستم‌ها آماده هستند...آماده حرکت شوید. تمام.»

به نظر می‌رسد که در متن این دیالوگ روسی به مأموریت انتقال یک کشتی به نام Vodianoy از روسیه اشاره می‌شود که به عقیده بازیکنان، برای انتقال گاز Nova از جزیره Rebirth به کار می‌رود. KStidge یکی از کاربران توییتر تصویری از Vodianoy در نزدیکی جزیره را ثبت کرده که این نظریه را تأیید می‌کند.

کشتی وادیانوی در بازی کال آف دیوتی بلک آپس

تصویری از کشتی وادیانوی در بازی کال آف دیوتی بلک آپس

در بازی Call of Duty: Black Ops، یک سلاح بیوشیمیایی به نام Nova 6 وجود داشت که اولین‌بار در جریان جنگ جهانی دوم توسط آلمانِ نازی‌ در جزیره ریبرث طراحی شده بود. این سلاح برای استفاده در شهرهای بزرگی مثل واشینگتن دی سی و موسکو ساخته شده بود. ضمن اینکه در بخش زامبی بازی Black Ops نیز به این گاز اشاره می‌شود. حتی در این بازی یک زامبی به نام Nova 6 Bomber نیز حضور داشت که این گاز سمی را مستقیم از گلوی خود عبور می‌داد.

اگر واقعاً زامبی‌ها در راه وارزون باشند، بهتر است با بهترین سلاح‌های خود آماده پذیرایی از آن‌ها باشید.


منبع gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده