// دوشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۰

بیش از ۱۰۰ بازی جدید در راه سرویس گوگل استیدیا

شرکت گوگل اعلام کرده که در جریان سال جاری میلادی، آن‌ها در نظر دارند ۱۰۰ بازی مختلف را روی گوگل استیدیا عرضه کنند.

در گذشته قرار بود شرکت گوگل به‌واسطه‌ی استودیوهای بازی‌سازی داخلی خود بازی‌های انحصاری مختلفی را برای گوگل استیدیا عرضه کند. این در حالی است که مدتی پیش اخباری با محوریت بسته شدن استودیوهای بازی‌سازی گوگل منتشر و اعلام شد که پلتفرم گوگل استیدیا بازی انحصاری خاصی را دریافت نخواهد کرد. البته این گفته بدین معنا نبود که پشتیبانی از آن قطع خواهد شد، بلکه گوگل استیدیا به یک پلتفرم عمومی برای تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی تبدیل می‌شود.

این در حالی است که به‌تازگی فیل هریسون، رئیس گوگل استیدیا، در صحبت‌های اخیر خود اعلام کرده که گوگل برنامه دارد تا ۱۰۰ بازی مختلف را تا انتهای سال جاری میلادی برای گوگل استیدیا عرضه کند. وی دراین‌باره می‌گوید «ما استیدیا را با هدف اینکه بازیکنان بتوانند بازی مورد علاقه خود را بدون هیچ دغدغه‌ای در هر مکانی تجربه کنند، راه‌اندازی کردیم. باتوجه به عرضه موفقیت آمیز بازی Cyberpunk 2077 روی گوگل استیدیا، گیم‌پلی بازی‌ها روی تمامی دستگاه‌ها از جمله iOS، رشد یکپارچه یوتیوب ما و اکسپنشن‌های جهانی ما نشان می‌دهد که تکنولوژی استیدیا خود را ثابت کرده است.»

وی در ادامه صحبت‌های خود افزود «داشتن بازی‌هایی که روی هر صفحه‌نمایشی استریم می‌شود، آینده این صنعت است و استیدیا همچنان روی این پلتفرم و زیرمجموعه‌های آن سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا بتواند بهترین تجربه ممکن از یک سرویس ابری گیمینگ را در اختیار همکاران و جامعه کاربران بازی‌های ویدیویی قرار دهد. این چشم‌انداز استیدیا از ابتدای کار بوده است.»

فیل هریسون در انتهای صحبت‌های خود به عرضه بازی‌های بیشتر در سال جاری اشاره کرد «در سال ۲۰۲۱، ما تلاش خود را برای کمک به توسعه‌دهندگان و استفاده از مزیت‌های تکنولوژی پلتفرم ما بیش‌ازپیش افزایش خواهیم داد تا بتوانند آن‌ها را در اختیار کاربران خود قرار دهند. ما دراین‌میان یک فرصت بسیار مهم را در همکاری با همکاران خود مشاهده می‌کنیم؛ آن‌هایی که به‌دنبال یک راه‌‌حل گیمینگ برپایه تکنولوژی‌های روز استیدیا و ابزارهای این پلتفرم هستند. ما معتقدیم که این بهترین راه برای تبدیل کردن استیدیا به یک تجارت پایدار در طولانی مدت است که می‌تواند باعث رشد این صنعت شود.»

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟


منبع Comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده