// چهار شنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۸

واکنش منتقدین به بازی Persona 5 Strikers

پس از تقریبا یک سال، بازی Persona 5 Strikers بالاخره برای کاربران غربی هم عرضه خواهد شد و میانگین نمرات آن خبر از یک بازی خوب می‌دهد.

سال گذشته بود که اسپین آف بازی Persona 5 با نام Persona 5 Strikers معرفی شد. برخلاف ساختار بازی اصلی که نقش آفرینی شرقی با نبردهای نوبتی است، استرایکرز یک بازی سبک موسو با المان‌های هک اند اسلش و سیستم مبارزات همزمانی است که استودیو اومگا فورس (Omega Force)، سازنده سری Dynasty Warriors، وظیفه‌ی توسعه‌ی آن را برعهده داشت.

پرسونا ۵ استرایکرز برای اولین‌بار فوریه سال گذشته در ژاپن عرضه شد. حال پس از گذشت یک سال، تقریبا یک هفته دیگه این بازی برای کاربران غربی هم عرضه می‌شود. از نظر داستانی، Persona 5 Strikers یک اسپین آف برای بازی Persona 5 به حساب می‌آید و اعضای فانتوم تیوز در تعطیلات تابستانی خود با یکدیگر ملاقات می‌کنند. به‌عبارتی جوکر و مورگانا چهار ماه پس از وقایع بازی اصلی به توکیو برگشته و با سایر اعضا دیدار می‌کنند. درادامه، متوجه یک مورد عجیب شده و وارد ماجراجویی جدیدی می‌شوند.

ازنظر مبارزات هم استرایکرز دارای نبردهای همزمانی است که با المان‌های هک اند اسلش ترکیب شده است. بازیکنان در هر مرحله هدایت شخصیت‌های مختلفی را برعهده گرفته و می‌توانند آن‌ها را به نقاط مختلف از نقشه بازی فرستاده و دشمنان را از بین ببرند. به‌تازگی، میانگین نمرات Persona 5 Strikers منتشر شده و شاهد عملکرد خوب این بازی موسو هستیم. در ادامه می‌توانید واکنش برخی از منتقدان بازی‌های ویدیویی در ارتباط با پرسونا 5 استرایکرز را در زومجی مطالعه کرده و نظرات خود را هم با ما در میان بگذارید.

Persona 5 Strikers

  • سازنده: اومگا فورس
  • ناشر: اتلوس
  • سبک: موسو
  • پلتفرم: نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، کامپیوتر

یکی از شخصیت‌های داستانی Persona 5 Strikers

دوال‌شاکرز: ۹۰ از ۱۰۰

Persona 5 Strikers یک بازگشت بسیار خوب برای اعضای فانتوم تیوز است و به‌خوبی حس و حال این گروه را به‌نمایش می‌گذارد.

اسکرین رنت: ۹۰ از ۱۰۰

Persona 5 Strikers به‌خوبی المان‌های پرسونا را در قالب یک تجربه اکشن مثل Dynasty Warriors در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. آزادی عمل‌های پرسونا در جهان بازی، در استرایکرز نقشی ندارند، ولی این گفته بدین معنا نیست که Persona 5 Strikers از آن رنج می‌برد. این یک گردهمایی خارق‌العاده برای اعضای فانتوم تیوز به حساب می‌آید و اسپین‌آفی است که در حد و انتظار یک بازی اصلی ظاهر شده است.

گیم اینفورمر: ۸۵ از ۱۰۰

بااینکه تمامی المان‌های بازی همانند پرسونا 5 درکنار یکدیگر قرار نگرفته است، اما من در طول تجربه بازی با کاراکترهایی که در سال ۲۰۱۷ دوستی بین آن‌ها را شکل داده بودم، بسیار خوشحال بودم. بااینکه باید به سیستم مبارزات بازی عادت کنید، اما راحتی و سادگی بالایی دارند. من مفتخر بودم که مجددا از جهان Persona 5 دیدن کنم و استرایکرز یک بدرود بسیار خوب از سوی گروه فانتوم تیوز است.

آی‌جی‌ان: ۸۰ از ۱۰۰

سیستم مبارزات همزمانی ساده Persona 5 Strikers به‌صورت مداوم درگیر کننده است. همچنین روایت داستانی تعطیلات تابستان اعضای گروه (درحالی که به جذابیت داستان اصلی نیست) دنباله‌ای است که ارزش آن درحد اضافه کردن یک «۲» به انتهای اسم بازی است.

گیمزبیت: ۸۰ از ۱۰۰

مطمئن نیستم که آيا Persona 5 Strikers را باید یک دنباله یا اسپین‌آف برای بازی اصلی خطاب کنید. احساس محتویات پس از بازی اصلی را القا می‌کند. بااین‌حال اگر می‌خواهید آن را یک اسپین آف بنامید، Persona 5 Strikers بهترین موردی است که مجموعه پرسونا در اختیار شما قرار می‌دهد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده